• RAWATAN ISLAM AL-JAWHARI

    AHLAN BIKUM dan SELAMAT DATANG ... Konsep Ikhtiar mencari kesembuhan dengan menggunakan ayatul ruqyah dan herba-herba semulajadi dalam rawatan Insya Allah.

  • PERAWAT ANDA

    Sila hubungi saya, Ust Bukhari melalui talian 019-650 8503 (24 jam) dan email walin9@yahoo.com. Insya Allah kita sama-sama berikhtiar

  • BUKU JIN UNDERCOVER

    Buku Terbaharu keluaran AKRINE, pengijazahan amalan merawat sekiranya pembelian buku yang original ...

  • BUKU BERDIALOG DENGAN JIN [BDJ]

    Nukilan kisah rawatan oleh penulis buku berkenaan, antara Best Seller pada tahun keluarannya, RM35.00 sahaja ...

  • PENGASAS AKRINE

    TG Dr. Ust Abdul Majid bin Hassan, sila layari laman blog beliau www.akrine.blogspot.com, beliau juga penulis buku Berdialog Dengan Jin [Pengalaman Perawat] dan buku Jin Undercover.

  • AKRINE

    Persatuan Perawat Islam Nur Ehsan Malaysia [AKRINE]. Sila layari laman web www.akrine.com, bagi yang berhajat dengan Kursus Intensif Rawatan Islam, sila ambil perhatian kerana selepas KIRI 1 sahaja akan dibenarkan mengikuti KIRI Tahap 2. Tuan/ Puan/ Cik juga dipelawa menyertai FB AKRINE, selepas selesai KIRI Tahap 2, dan emailkan sijil tamat KIRI 2 ke email webakrine@gmail.com.

  • URUTAN URAT DAN SARAF

    Ikhtiar pemulihan urat dan saraf dengan Terapi Urutan Badan, samada kerana kelesuan bekerja, urutan kesihatan, urutan kelelakian mahupun urutan pakej sebelum berkahwin, suatu ikhtiar, saya mengurut LELAKI sahaja... Mahar urutan boleh dibincangkan Insya Allah

  • RAWATAN GHURAH RESDUNG

    Ikhtiar mengeluarkan lendir pada saluran pernafasan yang mana lendiri-lendir ini mengganggu sistem pernafasan seharian, almaklumlah, kita menyedut toksin-toksin yang kotor seharian. Akan dibekalkan selepas rawatan Sabun Sireh [RM8.00 sebuku] dan Sabun Resdung [RM8.00 sebuku] sebagai ikhtiar selepas rawatan Ghurah Resdung ... Insya Allah membantu tuan/ puan/ cik ...

  • BEKAM atau ALHIJAMAH

    Ikhtiar mengeluarkan darah-darah kotor di bawah kulit atau sel darah merah yang mati selepas setiap 3 bulan, sel-sel ini yang tiada tempat atau jalan keluar tersimpan di bawah kulit, Insya Allah dengan al-Hijamah mampu memulihkan atau mengeluarkan darah mati berkenaan. Ianya juga amalan Rasulullah SAW dalam kehidupan Baginda SAW. Insya Allah akan memberikan kesihatan berpanjangan dengan amalan berbekam ini. Nasihat selepas berbekam akan diberikan percuma, dan darah tuan akan didiagnos sepanjang sesi bekaman badan ...

:::::: :::: Ahlan Bikum ::: Selamat Datang ::: Ke Blog AKRINE SEREMBAN [AL-JAWHARI] :::: :::: Syukran dan Terima Kasih :::: sama-sama usahakan untuk mendapatkan kesembuhan dariNya, bergantung hanya padaNya, Tukang Doa hanyalah asbab sahaja ....

8/03/2011

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
2 comments | 10:13 am

Kita sering mendengar penceramah-penceramah mengutarakan tentang hadis nabi yang menyebut tentang syaitan diikat dan dibelenggu pada bulan Ramadhan. Kadang-kadang timbul kekeliruan terutama bagi orang awam, sekiranya syaitan diikat pada bulan Ramadhan, kenapa pada bulan Ramadhan masih ada orang yang dirasuki Syaitan? Penulis akan cuba merungkaikan persoalan ini mengikut pandangan ulama’-ulama’ yang muktabar.

Hadis yang dimaksudkan adalah hadis yang sahih yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari dan Muslim. Sabda Rasulullah s.a.w. : “Apabila datangnya bulan Ramadhan maka dibuka pintu-pintu Syurga dan ditutup pintu-pintu Neraka dan dibelenggu syaitan-syaitan”. Sebahagian ulama’ berpandangan bahawa yang dimaksudkan dengan pintu syurga dibuka dan pintu neraka ditutup adalah majaz iaitu suatu bahasa kiasan tentang betapa besar dan banyaknya rahmat dan keampunan Allah s.w.t. terhadap hambanya pada bulan Ramadhan . Seolah-olah hamba yang merebut peluang keemasan ini dengan memperbanyakkan amal kebajikan telah sedia memasuki Syurga. Manakala mereka berpuasa dengan mengengkang nafsu syahawat dan meninggalkan kemungkaran dan kemaksiatan telah dapat menghindarkan diri daripada api neraka. Hal ini digambarkan dengan ungkapan pintu syurga dibuka dan pintu neraka ditutup. Walaupun pada hakikatnya belum sampai masanya mereka memasuki syurga kerana syurga dan neraka ini adalah pembalasan terhadap hamba-hamba pada hari Akhirat. 

Sebahagian ulama’ pula berpegang dengan zahir nas dengan mengatakan memang pada hakikatnya pintu syurga dibuka dan pintu neraka ditutup pada bulan Ramadhan. Pada pandangan penulis kedua-dua pandangan ini adalah benar dan ada asasnya dan tiada halangan untuk mengabungkan kedua-dua pandangan ini.

Berbalik kepada persoalan syaitan dibelenggu pada bulan Ramadhan, sebenarnya ulama’-ulama’ islam telah memberi beberapa pandangan. Sebahagian ulama’ berpegang dengan zahir nas dengan mengatakan memang pada hakikatnya syaitan dibelenggu. Mereka mengambil sikap berdiam diri (tawaquf) terhadap persoalan berlakunya kerasukan syaitan pada bulan Ramadhan. Sebahagian ulama’ pula mentakwilkan ungkapan syaitan dibelenggu dengan makna majaz iaitu bahasa kiasan bukannya hakikat. Ia mengambarkan kesulitan syaitan untuk mengoda dan menganggu anak adam dalam keadaan mereka berpuasa seolah-olah syaitan dibelenggu pada bulan tersebut. Hal ini dapat difahami melalui hadis nabi “Sesungguhnya syaitan berjalan di dalam tubuh anak adam seperti darah mengalir, maka sempitkanlah aliran tersebut dengan berlapar (puasa).

Pandangan ketiga mengatakan bahawa memang benar syaitan dibelenggu, namun bukan semuanya. Syaitan yang kuat-kuat sahaja yang dibelenggu dikalangan ketua-ketua mereka. Ini berdasarkan riwayat yang lain yang menggunakan lafaz “maradatul Syayatin” atau “maradatul Jin” yang bermaksud syaitan-syaitan yang kuat . Pandangan ini telah dipersetujui oleh Syeikh Wahid Abdul Salam Bali dalam kitabnya “Wiqayatul Insan Minal Jin Wassyayatin”. Penulis lebih cenderung kepada pendapat ini. Pendapat ini sekaligus menjawab persoalan berlakunya kerasukan syaitan di dalam bulan Ramadhan dimana syaitan-syaitan yang merasuk tersebut adalah syaitan-syaitan kecil. Pada pengalaman penulis, penulis pernah merawat orang yang dirasuki syaitan di dalam bulan ramadhan sehingga berlakunya dialog antara penulis dan syaitan yang merasuk melalui perantaraan lidah pesakit. Di dalam dialog tersebut penulis telah bertanyakan tentang syaitan dibelenggu dan ternyata syaitan yang merasuk tubuh persakit mengakui ketua-ketua mereka ada yang dibelenggu. Wallahu a’alam...

Sumber: Ustaz Hasrizal

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
No comments | 9:50 am
Assalamualaikum...

Pelik manusia ni kan? Buat baik pun salah....buat jahat memanglah salah. Di sini saya nak kongsikan kisah seorang ustazah, Cik N dari Pengkalan Kubor yang jadi mangsa serangan sihir sejak sekian lama. Tak jemu-jemu dia berikhtiar untuk memulihkan keadaannya. Pantang dengar ada rawatan alternatif (Islam) dia akan mencuba. Bayangkanla bagaimana gigihnya ustazah ni yang sanggup naik bas dari Kota Bahru ke Seremban semata-mata nak mendapatkan rawatan.

Puas saya nasihatkan dia, cari je perawat yang berdekatan. Saya yakin negeri Serambi Mekah tu tak kurang perawat-perawat Islam yang tersohor. Tapi dia bertegas nak cuba juga rawatan dengan Akrine Seremban. Tak kuasa saya nak menghalangnya kalau dah begitu kehendak dia. Saya difahamkan ustazah ni telah disihir dalam tempoh yang agak lama juga. Fikirannya jadi tak tenang, hilang fokus dan sakit-sakit seluruh badan.

Petang Jumaat tu, ustazah N sampai ke tempat rawatan saya di Seremban. Belum pun sempat saya menghabiskan bacaan ruqyah, dia dah mula kerasukan dan bertindak agresif. Marah betul dia bila saya minta dia minum air ruqyah untuk menenangkannya. Dia minta air lain....tak nak air yang saya ruqyahkan tu. Perlakuannya yang agak ganas memaksa saya bertindak 'membelasah' jin sihir tu.

Hasil daripada dialog dengan jin sihir yang menzalimi Ustazah N, 'tuannya' yang berasal dari Tumpat memang benci sangat dengan keluarga Ustazah ni. Apa masalahnya? Rupa-rupanya dia benci sebab semua adik-beradik Ustazah yang 10 orang tu berjaya belajar sehingga ke universiti. Ya Allah.....anak-anak berjaya masuk universiti pun jadi sebab orang benci dan hantar jin sihir untuk memusnahkan keluarga tersebut.  Tak tau la kalau semua ahli keluarga ni jadi menteri...ntah apa yang nak dibuatnya. Ini lah peliknya manusia ni, kan? Tambahan pulak orang Melayu yang memang kaya dengan PHDnya (penyakit hasad dengki).

Alhamdulillahj, rawatan ke atas ustazah N dimudahkan Allah....jin sihir yang mengganggu dia selama ini dapat dihalau keluar (dengan izin Allah). Saya bekalkan dengan beberapa amalan zikir dan terapi susulan  untuk rawatan sendiri apabila balik ke Kelantan. Ye lah....nak berulang alik ke Seremban, bukannya dekat. Saya doakan agar Allah lindungi Ustazah N dan keluarganya daripada angkara kejahatan jin dan manusia yang hasad. Amiiinnn....

8/01/2011

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
No comments | 1:13 pm
Assalamualaikum dan salam Ramadan....

Syukur alhamdulillah, Allah beri kita ruang dan peluang untuk bergelanggang di medan Ramadan. Jom kita padatkan Ramadan kali ini dengan ibadah dan mujahadah agar tercapai objektif puasa yang Allah fardukan iaitu untuk mencapai maqam TAQWA. Amiiiiin. 

Ramai juga yang bertanya...sepanjang bulan Ramadan ni ada rawatan ke? Kan semua syaitan dah kena rantai....maknanya tak ada la gangguan pada pesakit....jadi apa perlunya ada rawatan? Memang rata-rata masyarakat kita berpandangan begitu...mungkin termasuk kita? Tak pe lah....kita hormati pandangan tu, tapi harus diingat, Allah dan Rasul dah pesan 'puak-puak' tu sentiasa berusaha menyesat dan merosakkan manusia tanpa ada 'gencatan senjata'. Maknanya setiap detik dan ketika usaha tu berterusan tak kira la bulan puasa sekalipun. Sebab tu....serangan dan kes kerasukan angkara jin dan tukang sihir ni tetap berlaku dalam bulan Ramadan. Jadi.....nak biarkan je ke bila ada pesakit yang menggelupur? nak tengok je ke bila ada pesakit yang datang nak dapatkan rawatan? Fikir-fikirkan.....timbang-timbangkan la ye...

Baru-baru ni pesakit saya, Puan B kena serang lagi. Jam 3 pagi anaknya telefon saya mohon bantuan...teruk sangat katanya. Sebaik sahaja saya tiba di rumah Puan B, dia nampak tak bermaya.

Saya: Bila masuk ni...?
Jin   : Petang tadi la.
Saya: Berapa ramai yang ada dalam badan manusia ni?
Jin: (Ketawa)....banyak la....beratus-ratus. Bagus la kau datang. Memang tuan aku nak kau datang. Dia nak buat perhitungan dengan kau. Dia nak kerjakan perempuan ni cukup-cukup. Biar kau pun sama-sama tak tidur...hehehehe.
Saya: (Sabor je la....) Tak apa...kita tengok siapa yang terpaksa mengalah nanti. Aku bersandar kepada Allah....Tuhan yang Maha Gagah.

Saya mohon kepada Allah agar diberikan ilham untuk membantu Puan B. memang nekad tukang sihir dan pengupahnya untuk membuhun Puan B. Walaupun jin-jin yang dihantar sebelumnya telah mati atau sedia berhijrah ke Serambi Madinah, masih tak serik-serik lagi untuk membuat penghantaran baru dengan 'pakej' yang lebih ramai. 

Agak lama juga saya pujuk jin-jin tu agar keluar dengan cara baik. Disusuli dengan dakwah dan tanzir. masih degil juga....saya terpaksa sakitkan mereka dengan teknik bakar, pancung, 'dragon ball' dan pukul. Tetap tak jalan juga. Mungkin disebabkan bilangan jin yang terlalu banyak....jadi nampak macam tak ada kesan walaupun sebahagiannya berjaya diselesaikan.

Langkah terakhir yang saya fikirkan ialah 'sembelih'. Tapi nak sembelih satu-persatu.....berapa lama pulak nak selesai....? Dah jam 4.30 pagi dah ni. Setelah saya 'belasah' tukang sihir dan pengupahnya untuk melemahkan mereka....saya terus ambil keputusan untuk sembelih semua jin yang ada secara pukal. Mungkin teknik 'gergaji berantai' dapat membantu selesaikan masalah kali ni. Syukur alhamdulillah, Allah izinkan teknik yang saya gunakan. Tak sampai 10 minit, Puan B terus rebah dan kedengaran bunyi 'nazak' berulang kali, menunjukkan betapa banyaknya jin yang disembelih. Rawatan selesai jam 5.00 pagi. Puan B sedar semula dan memberitahu badannya terasa ringan dan mindanya amat tenang.

Saya bermohon diri untuk pulang ke rumah....terus bersiap-siap untuk solat Subuh dan melaksanakan tugas rasmi sebagai guru di sekolah. Agak pening sebab tak cukup tidur, tetapi rasa syukur kerana dapat membantu sesama insan. Inilah perjuangan..........memang perlukan pengorbanan.

HUBUNGI

Rawatan Islam al-Jawhari [Akrine Seremban] dikelolakan oleh Ustaz Bukhari b. Hj Kadam secara part time sahaja. semua rawatan adalah berdasarkan janji temu sahaja dan semuanya perlu mengikut masa yang telah diberikan.

Suatu ikhtiar dalam rawatan gangguan makhluk halus, sihir, saka, jin asyik, urutan badan bagi lelaki dan bekam darah/ angin serta rawatan resdung/ ghurah. Insya Allah membantu sekadar ilmu yang Dia pinjamkan pada saya sahaja. Saya hanya Tukang Doa sahaja, tiada lebih dari itu.

Alamat Pusat Ikhtiar Rawatan:
No 700 Jalan Semarak 13
Taman Panchor Jaya
70400 Seremban
Neg Sembilan


Sila hubungi :
Tel : 019-650 8503
Email : walin9@yahoo.com