• RAWATAN ISLAM AL-JAWHARI

    AHLAN BIKUM dan SELAMAT DATANG ... Konsep Ikhtiar mencari kesembuhan dengan menggunakan ayatul ruqyah dan herba-herba semulajadi dalam rawatan Insya Allah.

  • PERAWAT ANDA

    Sila hubungi saya, Ust Bukhari melalui talian 019-650 8503 (24 jam) dan email walin9@yahoo.com. Insya Allah kita sama-sama berikhtiar

  • BUKU JIN UNDERCOVER

    Buku Terbaharu keluaran AKRINE, pengijazahan amalan merawat sekiranya pembelian buku yang original ...

  • BUKU BERDIALOG DENGAN JIN [BDJ]

    Nukilan kisah rawatan oleh penulis buku berkenaan, antara Best Seller pada tahun keluarannya, RM35.00 sahaja ...

  • PENGASAS AKRINE

    TG Dr. Ust Abdul Majid bin Hassan, sila layari laman blog beliau www.akrine.blogspot.com, beliau juga penulis buku Berdialog Dengan Jin [Pengalaman Perawat] dan buku Jin Undercover.

  • AKRINE

    Persatuan Perawat Islam Nur Ehsan Malaysia [AKRINE]. Sila layari laman web www.akrine.com, bagi yang berhajat dengan Kursus Intensif Rawatan Islam, sila ambil perhatian kerana selepas KIRI 1 sahaja akan dibenarkan mengikuti KIRI Tahap 2. Tuan/ Puan/ Cik juga dipelawa menyertai FB AKRINE, selepas selesai KIRI Tahap 2, dan emailkan sijil tamat KIRI 2 ke email webakrine@gmail.com.

  • URUTAN URAT DAN SARAF

    Ikhtiar pemulihan urat dan saraf dengan Terapi Urutan Badan, samada kerana kelesuan bekerja, urutan kesihatan, urutan kelelakian mahupun urutan pakej sebelum berkahwin, suatu ikhtiar, saya mengurut LELAKI sahaja... Mahar urutan boleh dibincangkan Insya Allah

  • RAWATAN GHURAH RESDUNG

    Ikhtiar mengeluarkan lendir pada saluran pernafasan yang mana lendiri-lendir ini mengganggu sistem pernafasan seharian, almaklumlah, kita menyedut toksin-toksin yang kotor seharian. Akan dibekalkan selepas rawatan Sabun Sireh [RM8.00 sebuku] dan Sabun Resdung [RM8.00 sebuku] sebagai ikhtiar selepas rawatan Ghurah Resdung ... Insya Allah membantu tuan/ puan/ cik ...

  • BEKAM atau ALHIJAMAH

    Ikhtiar mengeluarkan darah-darah kotor di bawah kulit atau sel darah merah yang mati selepas setiap 3 bulan, sel-sel ini yang tiada tempat atau jalan keluar tersimpan di bawah kulit, Insya Allah dengan al-Hijamah mampu memulihkan atau mengeluarkan darah mati berkenaan. Ianya juga amalan Rasulullah SAW dalam kehidupan Baginda SAW. Insya Allah akan memberikan kesihatan berpanjangan dengan amalan berbekam ini. Nasihat selepas berbekam akan diberikan percuma, dan darah tuan akan didiagnos sepanjang sesi bekaman badan ...

:::::: :::: Ahlan Bikum ::: Selamat Datang ::: Ke Blog AKRINE SEREMBAN [AL-JAWHARI] :::: :::: Syukran dan Terima Kasih :::: sama-sama usahakan untuk mendapatkan kesembuhan dariNya, bergantung hanya padaNya, Tukang Doa hanyalah asbab sahaja ....

10/20/2011

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
2 comments | 12:57 pm
“Anak saya ni ustaz, malas belajar, malas sembahyang, malas tolong mak, asyik dengan FB dan HP je dalam bilik dia. Ada jin asyik ke anak saya, ustaz ?”
“Anak saya baru je 3 tahun, tapi lasaknya ustaz, tak tahan saya. Kalau mengamuk saya ditumbuk, ditendang dan dipukulnya. Ada gangguan saka ke anak saya tu?”
Inilah antara keluhan ibu bapa yang ‘pening’ memikirkan kerenah anak-anak mereka.
Seharusnya kita memahami, bahawa  masalah pada manusia ini dapat dibahagikan kepada empat elemen, iaitu fizikal, mental, emosional dan spiritual. Ramai ibu bapa yang mengadu tentang masalah anak-anak mereka yang degil dan tidak mendengar cakap. Adakah mereka ini mengalami gangguan jin..? Berdasarkan pengalaman saya merawat anak-anak yang nakal dan degil ini, memang benar wujud  gangguan jin pada mereka. Namun adakah kita akan salahkan jin terhadap semua masalah kedegilan atau kenakalan anak-anak?

Kalau hendak diikutkan yang sebenar-benarnya, mentarbiah anak-anak ini sebenarnya bermula  dari sewaktu suami isteri "bersama" lagi. Bacaan doa dan adab-adab sewaktu "bersama", serta mengikut tarikh dan waktu yang digalakkan, dan mengelakkan tarikh-tarikh dan waktu yang dilarang oleh agama. Perkara-perkara ini semua membantu kita dalam ikhtiar untuk mendapat anak-anak yang soleh dan solehah yang menjadi penyejuk mata dan hati kita.

Ada bermacam-macam kes anak nakal yang kita temui, antaranya  kes  seorang anak mengalami masalah tabiat suka mencuri dari kecil lagi, dan apabila anak itu dirawat, kita dapati, berpuluh-puluh ekor jin berada di dalam tubuh badannya. Jadi... adakah kesalahan mencuri itu kita letakkan pada golongan jin tersebut? Cuba kita fikirkan dan renungkan sejenak. Ada antara kes anak yang sangat nakal dan degil, padahal umurnya baru mencecah lima tahun, bila dirawat didapati memang ada gangguan jin yang mendampingi anak ini. Jadi.. setelah jin tersebut dikeluarkan dengan izin Allah, adakah masalah kenakalan dan kedegilannya selesai? Tidak semestinya...

Ada juga kes anak nakal yang dirawat,  tiada masalah gangguan jin padanya, tetapi apabila diajukan soalan demi soalan pada ibu dan bapa anak itu, didapati sumber pendapatan mereka adalah daripada sumber yang syubhah (meragukan) dan ada juga dari sumber yang haram... Kesan dari sumber pendapatan yang syubhah dan haram ini anak-anak boleh menjadi nakal, degil, tidak cerdik dan mengalami kesukaran untuk mengaji Al-Quran serta bermasalah dalam pelajaran. Apabila pendapatan syubhah, makanan, minuman , pakaian dan apa-apa sahaja  yang kita beri pada anak-anak juga syubhah. Ini juga faktor yang menjadi punca kedegilan anak-anak. Ingat mafhum hadis Rasulullah, “ Hati ditempa melalui makanan, jika makan makanan yang haram atau syubhah (tak pasti halal haramnya), maka gelaplah hati daripada kebenaran.”

Pada pandangan saya, untuk menangani masalah anak-anak nakal dan degil ini, kita perlu mulakan sejak dari mereka kecil lagi, kasih sayang, ketegasan, disiplin perlu diterapkan pada jiwa anak-anak ini, supaya apabila mereka sudah meningkat remaja, kita tidak kekok untuk menegur mereka. Bayangkan, jika anda bersama keluarga bertandang ke rumah orang lain, anak-anak anda tidak menjaga adab dan kelakuan di rumah orang, menyentuh dan mengusik barang-barang di rumah orang, membuka peti sejuk, mengambil makanan sesuka hati, memanjat sofa, melompat-lompat dan membuat bising.... apakah yang anda lakukan...? adakah anda akan terus berborak dengan tuan rumah dan membiarkan sahaja kenakalan anak anda...? Tahukah anda bahawa sebenarnya hati tuan rumah tersebut tidak tenteram melihat kenakalan anak-anak anda mengusik barang-barang di rumahnya walaupun kelihatan dia tersenyum sambil berborak dengan anda..? Adakah anda prihatin terhadap perkara ini?

Kalau perkara sekecil ini anda tidak prihatin, kalau perkara sekecil ini anda tidak dapat kawal, maka tidak mustahil lah satu hari nanti kenakalan dan kedegilan mereka ini akan mendatangkan musibah kepada anda. Tidak mustahil anda juga akan menjadi mangsa ‘keganasan’ mereka. Kes-kes anak membunuh atau mencederakan ibu bapa sendiri sudah menjadi lumrah sekarang ini.

Kesimpulannya para pembaca sekelian, kita sebagai ibu bapa perlu bijak dalam mendisiplinkan anak-anak kita, ada kalanya memang kita beri mereka "gula-gula", tunjukkan kasih sayang, lemah lembut dan membiarkan mereka bebas  meneroka alam kanak-kanak mereka dengan sedikit kenakalan, itu tidak mengapa... tetapi kita juga harus berani memberi mereka "ubat pahit", menegur dan memarahi mereka dengan berkata “jangan” atau “tidak” supaya mereka mengerti tentang erti "batasan".Jangan lupa untuk didik mereka dengan agama, solat, mengaji Al-Quran dan sebagainya, agar jiwa mereka di sinari cahaya agama, ajar mereka doa-doa membenteng diri dari kejahatan jin dan syaitan, ajar mereka tentang dosa pahala, selalu doakan mereka agar menjadi anak yang soleh.

Ada antara ibu bapa yang mengabaikan solat, tidak cenderung kepada agama, berpakaian tidak menutup aurat dan mencorakkan suasana keluarga mereka dengan budaya yang berlawanan dengan  hukum Allah. Inilah yang menjadi punca kerosakan  jiwa dan akhlak anak-anak. Ibu bapa perlu solat dulu sebelum menyuruh anak mereka solat, ibu bapa perlu berakhlak mulia dulu sebelum mendidik anak-anak mereka agar berakhlak mulia. Cakap serupa bikin.

Setelah membebel dengan panjang lebar, maka di sini saya kongsikan sedikit amalan untuk masalah anak yang degil, ayat ini juga dikatakan ayat selusuh (ayat untuk memudahkan kelahiran bayi), dibaca tujuh kali pada air, minyak, madu lebah atau makanan berikan pada anak-anak, dengan niat dan doa agar Allah lembutkan hati anak-anak dan menghilangkan kenakalan serta kedegilan mereka.
 
Ayat ini adalah dari Surah An-Nahlu : 78


10/19/2011

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
No comments | 9:55 am


Dalam banyak kes melibatkan jin sihir, jin saka atau jin asyik, terdapat jin yang memang amat liat untuk keluar disebabkan dah sebati dengan tubuh pesakit atau memang dah berada dalam zon selesa dalam diri pesakit. Disarankan agar pesakit selalu melafazkan ikrar pemutus ini setiap kali sebelum minum atau menjamah makanan untuk memberikan 'signal' kepada jin-jin degil tu bahawa tuan punya badan dah tak merestui kewujudannya. Insya-Allah ini amat membantu dalam ikhtiar perawat untuk membebaskan diri pesakit daripada gangguan jin dengan izin Allah.


IKRAR PEMUTUS

BismiLLAHirrahmanirrahim...

Ya Allah, sesungguhnya saya dan mewakili keluarga saya dengan penuh sedar dan insaf dengan ini mengisytiharkan:

1) Memutuskan semua perjanjian atau ikatan, yang kami atau orang sebelum kami pernah lakukan, secara sedar ataupun tidak, dengan golongan jin sekiranya ada.

2) Mengharamkan tubuh kami dari dimasuki atau dijadikan sebagai tempat tinggal apa jua jenis jin.

3) Menegaskan bahawa kami hanya bergantung kepada perlindungan dan pertolongan Allah sahaja.

4) Mulai hari ini, saya haramkan seluruh kehidupan saya, anggota badan saya, makanan dan minuman saya, keluarga dan keturunan saya daripada gangguan segala jenis jin.

5) Jika mereka masih mengganggu saya dan keluarga saya, jadikanlah anggota badan saya, minuman dan makanan saya sebagai racun yang amat bisa, amat panas dan amat menyiksakan serta membunuh semua jin yang mengganggu saya mulai saat ini sehingga selama-lamanya.

Amin…amin…Ya Rabbal Alamin

10/18/2011

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
1 comment | 10:08 am
Sudah beberapa hari Puan U ‘berperang’ dengan ketidakselesaan akibat gangguan yang datang bertali arus. Sesungguhnya gangguan itu benar-benar menguji kesabarannya. Bukan sekadar mempengaruhi emosi dan minda malah hubungan antara dia dengan suami dan anak-anak juga semakin ‘panas’. Silap sedikit sahaja mesti dia akan ‘mengamuk’ dan berleter panjang. Pening suami dan anak-anak dibuatnya.

Akhir-akhir ini, gangguan tu dah mula menyakiti tubuh badannya secara fizikal. Seluruh anggota badannya bisa dan gatal-gatal seperti dicurah miang nibung. Sakit seolah-olah digigit-gigit atau ditusuk dengan sembilu terutama pada bahagian kewanitaannya. Memang cukup menyiksakan dan menghalang untuk beribadah dan melaksanakan rutin harian secara normal. Tak cukup dengan itu, gangguan turut dirasai oleh suaminya yang sering pening dan kejang otot pada kaki sehingga tak dapat bergerak ke tempat kerja. Anak-anak pula menjadi malas dan emosional. Rumahnya pula sering dikunjungi oleh ‘tetamu’ yang agak misteri seperti biawak dan kelibat-kelibat yang menakutkan. Ini tak termasuk mimpi-mimpi ngeri yang dialami setiap kali melelapkan mata sehingga menyebabkan Puan U dan keluarga seakan-akan trauma dan fobia dengan situasi yang dihadapi. Tak tahan dengan gangguan yang semakin mengganas, saya diminta datang membantu apa-apa yang termampu.

Saya mulakan sesi rawatan dengan mengajak Puan U, suami dan anak-anak melafazkan zikir tolak bala. Melihat kepada situasi gangguan yang agak kronik dan menyeluruh saya terfikir untuk menggunakan TKR (Teknik Kembara dan Rawat) melalui bantuan anak sulungnya yang selalu ‘nampak’ kelibat-kelibat misteri di rumah mereka. Alhamdulillah, niat saya dimudahkan Allah. Setelah membacakan Fatihah, selawat Tafrijiah dan ayat-ayat tertentu serta membekalkan adik Z dengan ‘senjata’ tertentu, dia terus ‘diperlihatkan’ dengan entiti-entiti tertentu di alam ghaib.

Saya minta adik Z scan seluruh bahagian rumah dan kawasan sekeliling rumah. Benar, rumah mereka telah diserang dengan penghantaran jin berupa ular, monyet, biawak, harimau dan unsur-unsur panas. Saya minta adik Z bakar, pancung dan musnahkan semuanya. Alhamdulillah, dapat dibereskan. Scan terhadap Puan U mendapati tubuhnya penuh dengan barang-barang sihir seperti gunting, pisau, parang, paku, jarum, bisa dan racun. Malah bahagian belakang badan Puan U telah dipasung dengan deretan paku yang berbentuk salib. Masya-Allah. Saya minta adik Z cabut, bersihkan dan musnahkan semua barang sihir yang menyiksa ibunya selama ini. Misteri telah terbongkar dengan penemuan barang-barang sihir itu.

Kembara diteruskan lagi dengan rawatan terhadap ayahnya. Adik Z mendapati kaki ayahnya ‘diikat’ sehingga ke paras lutut. Sebab tu tak boleh nak bergerak. Saya minta adik Z cantas ikatan tu tetapi tiba-tiba ‘tali’ ikatan tu bergerak membelit seluruh tubuh ayahnya. Saya minta adik Z cantas dan musnahkan semua ikatan di seluruh badan ayahnya. Objek seperti labah-labah yang melekat di dada ayahnya juga dapat dimusnahkan. Alhamdulillah. Scan terhadap adik-adiknya mendapati ada ‘batu besar’ di atas kepala mereka dan ia dapat dihancurkan dengan izin Allah. Cuma ada satu entiti seperti klon adiknya yang kedua berdiri di samping adiknya. Saya katakana itu pendamping yang jahat dan minta musnahkan dia dengan balingan bebola api. ‘pendamping’ tu hanya beundur sedikit sambil ketawa besar apabila kami gagal ‘menewaskan’ dia. Saya diilhamkan untuk membekalkan ayat daripada surah Al-Fil untuk musnahkan pendamping tu. Alhamdulillah, hancur luluh tubuhnya akibat lontaran ‘batu-batu berapi’.

Segala persoalan telah terjawab dan segala misteri telah terbongkar. Semuanya dapat dirungkai dan diselesaikan dengan izin Allah. Saya sarankan Puan U terus amalkan zikir tolak bala, ayat 33, surah Yasiin, ayat 5 dan 7 serta amalan-amalan lain untuk pendinding diri dan keluarga daripada segala kejahatan jin dan manusia.


Kita sebagai hamba-Nya hanya perlu berikhtiar melalui jalan-jalan yang diredhai-Nya. Yakinlah dengan ayat-ayat Allah dan yakinlah dengan bantuan Allah melalui pergantungan penuh kepada-Nya. Jangan sesekali cuba menghilangkan masalah dengan mendatangkan masalah. Contohnya, kita nak halau jin tetapi memanggil jin lain untuk halaukan jin yang mengganggu. Wah, seronok la jin tu sebab manusia dah bergantung dengan dia dan mengiktiraf ‘kehebatan’ dia. Di mana kita letak keagungan Allah waktu tu? Ni kan syirik namanya. Ingatlah, kebenaran tetap akan menang menumpaskan kebatilan, sebab kebatilan adalah sesuatu yang pasti binasa. Ini janji Allah. Cuma kita perlu bersabar, berikhtiar dan bertawakal atas ujian yang menimpa.
Posted by Bukhari bin Hj Kadam
No comments | 9:35 am
DARI siri Kuliyyah Ustaz Azhar, Ganu Kita









HUBUNGI

Rawatan Islam al-Jawhari [Akrine Seremban] dikelolakan oleh Ustaz Bukhari b. Hj Kadam secara part time sahaja. semua rawatan adalah berdasarkan janji temu sahaja dan semuanya perlu mengikut masa yang telah diberikan.

Suatu ikhtiar dalam rawatan gangguan makhluk halus, sihir, saka, jin asyik, urutan badan bagi lelaki dan bekam darah/ angin serta rawatan resdung/ ghurah. Insya Allah membantu sekadar ilmu yang Dia pinjamkan pada saya sahaja. Saya hanya Tukang Doa sahaja, tiada lebih dari itu.

Alamat Pusat Ikhtiar Rawatan:
No 700 Jalan Semarak 13
Taman Panchor Jaya
70400 Seremban
Neg Sembilan


Sila hubungi :
Tel : 019-650 8503
Email : walin9@yahoo.com