• RAWATAN ISLAM AL-JAWHARI

    AHLAN BIKUM dan SELAMAT DATANG ... Konsep Ikhtiar mencari kesembuhan dengan menggunakan ayatul ruqyah dan herba-herba semulajadi dalam rawatan Insya Allah.

  • PERAWAT ANDA

    Sila hubungi saya, Ust Bukhari melalui talian 019-650 8503 (24 jam) dan email walin9@yahoo.com. Insya Allah kita sama-sama berikhtiar

  • BUKU JIN UNDERCOVER

    Buku Terbaharu keluaran AKRINE, pengijazahan amalan merawat sekiranya pembelian buku yang original ...

  • BUKU BERDIALOG DENGAN JIN [BDJ]

    Nukilan kisah rawatan oleh penulis buku berkenaan, antara Best Seller pada tahun keluarannya, RM35.00 sahaja ...

  • PENGASAS AKRINE

    TG Dr. Ust Abdul Majid bin Hassan, sila layari laman blog beliau www.akrine.blogspot.com, beliau juga penulis buku Berdialog Dengan Jin [Pengalaman Perawat] dan buku Jin Undercover.

  • AKRINE

    Persatuan Perawat Islam Nur Ehsan Malaysia [AKRINE]. Sila layari laman web www.akrine.com, bagi yang berhajat dengan Kursus Intensif Rawatan Islam, sila ambil perhatian kerana selepas KIRI 1 sahaja akan dibenarkan mengikuti KIRI Tahap 2. Tuan/ Puan/ Cik juga dipelawa menyertai FB AKRINE, selepas selesai KIRI Tahap 2, dan emailkan sijil tamat KIRI 2 ke email webakrine@gmail.com.

  • URUTAN URAT DAN SARAF

    Ikhtiar pemulihan urat dan saraf dengan Terapi Urutan Badan, samada kerana kelesuan bekerja, urutan kesihatan, urutan kelelakian mahupun urutan pakej sebelum berkahwin, suatu ikhtiar, saya mengurut LELAKI sahaja... Mahar urutan boleh dibincangkan Insya Allah

  • RAWATAN GHURAH RESDUNG

    Ikhtiar mengeluarkan lendir pada saluran pernafasan yang mana lendiri-lendir ini mengganggu sistem pernafasan seharian, almaklumlah, kita menyedut toksin-toksin yang kotor seharian. Akan dibekalkan selepas rawatan Sabun Sireh [RM8.00 sebuku] dan Sabun Resdung [RM8.00 sebuku] sebagai ikhtiar selepas rawatan Ghurah Resdung ... Insya Allah membantu tuan/ puan/ cik ...

  • BEKAM atau ALHIJAMAH

    Ikhtiar mengeluarkan darah-darah kotor di bawah kulit atau sel darah merah yang mati selepas setiap 3 bulan, sel-sel ini yang tiada tempat atau jalan keluar tersimpan di bawah kulit, Insya Allah dengan al-Hijamah mampu memulihkan atau mengeluarkan darah mati berkenaan. Ianya juga amalan Rasulullah SAW dalam kehidupan Baginda SAW. Insya Allah akan memberikan kesihatan berpanjangan dengan amalan berbekam ini. Nasihat selepas berbekam akan diberikan percuma, dan darah tuan akan didiagnos sepanjang sesi bekaman badan ...

:::::: :::: Ahlan Bikum ::: Selamat Datang ::: Ke Blog AKRINE SEREMBAN [AL-JAWHARI] :::: :::: Syukran dan Terima Kasih :::: sama-sama usahakan untuk mendapatkan kesembuhan dariNya, bergantung hanya padaNya, Tukang Doa hanyalah asbab sahaja ....

9/28/2011

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
No comments | 12:40 pm
“Jin asyik” dikategorikan sebagai jin yang menyukai, menyintai dan menjadikan manusia-manusia tertentu sebagai idola, pujaan atau kekasih mereka. Ada antara kes yang serius sehingga jin-jin itu bersetubuh atau berkahwin dengan manusia sehingga melahirkan anak-anak jin.

Mangsa-mangsa terdiri dari pelbagai latarbelakang, ada di antara mangsa ialah mereka yang terkenal seperti artis-artis pujaan, wanita-wanita yang suka bersolek berlebih-lebihan dan yang suka mendedahkan aurat, ada mangsa dikalangan orang biasa yang mempunyai sejarah bersaka, ada juga dalam kalangan orang-orang yang rajin beramal ibadat tanpa berguru.

Jangan terperanjat jika saya katakan ahli-ahli thoreqat juga perlu berhati-hati, kerana ada di antara jin-jin asyik meminati mereka yang kuat berzikir, apatah lagi mereka yang mengaku sebagai ahli hakikat atau ahli makrifat, kita perlu banyak mengislah diri dan berwaspada, kerana itulah apa jua pengalaman rohani dan kedapatan di dalam zikir perlu dirujuk kepada guru yang mursyid, dikhuatiri jin-jin yang suka “menolong” ini mengelirukan anda di alam ghaib dan alam rasa, apatah lagi alam rahsia.
Perawat-perawat juga tidak ketinggalan berkemungkinan menjadi idola kepada puak-puak jin yang kagum dengan kejantanan anda bertarung dengan jin-jin gangguan, apatah lagi jika anda suka bersifat ria’ dan ‘ujub. Kesimpulannya sesiapa sahaja boleh terdedah kepada masalah ini.

Kebiasaannya tahap-tahap gangguan yang dihadapi adalah bergantung kepada individu-individu itu sendiri. Kekuatan diri seseorang tidak sama diantara satu sama lain, ada yang lemah dan ada yang kuat. Kekuatan rohani yang lemah, menyebabkan jin-jin yang samseng ini membuli individu-individu tersebut, sehingga ke tahap menodai mangsa. Mereka boleh tinggal dan mempengaruhi diri mangsa dalam kehidupan seharian sehingga kadar tujuh puluh peratus malahan boleh mencapai hingga sembilan puluh peratus.
Jika kekuatan diri bertahap sederhana, kemungkinan jin-jin asyik ini dapat mempengaruhi mental dan emosional. Ini boleh menyebabkan kehidupan seharian kadang kala terganggu, apabila fizikal anda lemah emosi menjadi tidak stabil, fikiran kusut dan tidak dapat fokus. Kadang kala jin-jin ini berjaya juga bermastautin di dalam tubuh badan mangsa, seperti di kepala, dada, perut, belikat dan lain-lain tempat yang berkemungkinan.

Jika kekuatan diri atau rohani seseorang itu tinggi, berkemungkinan jin-jin asyik yang meminati mereka adalah di kalangan jin-jin yang beretika dan memahami hak-hak asasi manusia, oleh itu jin-jin ini hanya memerhati dari jauh atau mengekori sahaja tanpa mengganggu kehidupan mangsa.

Kebanyakan kes-kes gangguan jin asyik tidak disedari oleh pesakit sehinggalah mereka datang untuk mendapatkan rawatan pemeriksaan. Kebiasaannya ini disedari setelah pesakit sudah mula merasakan bahang-bahang masalah dan gangguan yang menimpa mereka.
Di antara simptom gangguan jin asyik yang biasa ialah, berat jodoh, sentiasa ada halangan didalam perhubungan cinta, pertunangan dan perkahwinan, kerap sakit kepala, kerap mimpi bersama (bersetubuh), kerap mimpi berkahwin, kerap letih lesu dan malas, kerap memarahi dan membenci pasangan, kerap mimpi kanak-kanak atau bayi, bagi yang perempuan kerap mimpi melahirkan anak, ada juga sampai ketahap mangsa dirogol dan dinodai jin, kebiasaannya yang menjadi mangsa adalah kaum wanita.

Fakta tentang Jin Asyik
1. jin asyik secara ringkasnya ialah jin yangg jatuh cinta dgn manusia.
2. antara yang paling bahaya: susah dikeluarkan dan ganas.
3. biasanya jatuh hati kepada orang yang baik
4. bukan hanya berlaku kepada orang bujang, tapi juga yang telah berkahwin
5. mangsa biasanya perempuan, tapi lelaki pun ada yang jadi mangsa
6. kemungkinan jin itu yang memang berada di rumah mangsa, jin yang lalu dan ternampak, atau jin yang memang dihantar untuk menyihir mangsa, tapi berubah tujuan kerana jatuh cinta.

Antara sebab jin asyik boleh jatuh cinta
1. suka bertelanjang ketika di rumah atau ketika mandi
2. jin ternampak mangsa ketika berada dalam bilik air
3. tak membaca doa sebelum bersama isteri
4. selalu tidur berseorangan. Contoh orang bujang tinggal seorang diri di rumah. (tiada housemate)

Antara tanda kehadiran jin asyik
1. isteri mengamuk tetiba bila tengok perempuan lain mendekati suami
2. ada kalanya jin asyik hanya berada di rumah, mangsa di luar baik, bila di rumah ada saja yang tak kena.
3. sering mimpi bersama dengan suami/isteri/orang yang tak dikenai.
4. mendengar nafas di tempat tidur, terasa ada seseorang tidur bersama.
5. badan selalu lesu, sebab selalu didakap/ditindih jin asyik.
6. jadi tak suka bercakap banyak
7. selalu mimpi naik pelamin / hamil.
8. selesa duduk menyendiri.
9. tarasa alat kelamin disentuh semasa tidur.

Antara kesan gangguan Jin Asyik
1. boleh menyebabkan berat jodoh, atau berkahwin tapi anak jadi sangat degil
2. dipinang orang tapi selalu tak jadi sebab jin asyik berusaha menghalang perkahwinan

Jika anda, anak anda, saudara mara anda, rakan anda atau sesiapa sahaja yang mengalami simptom sedemikian, mungkin anda telah diganggu jin asyik. Jangan biarkan masalah menjadi lebih parah. Berikhtiarlah dengan merujuk kepada perawat Islam. jangan jumpa pawang atau bomoh, sebab itu tidak menyelesaikan masalah tetapi akan menambah masalah.

9/27/2011

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
No comments | 1:01 pm
LOGO AKRINE

9/26/2011

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
No comments | 11:18 pm


Umum telah mengetahui bahawa kes-kes gangguan membabitkan sihir agak komplikated dan rumit untuk diselesaikan. Segala-galanya bergantung kepada ikhtiar dan kesungguhan pesakit untuk pulih serta keizinan daripada Allah SWT. Sepanjang pengalaman saya menangani kes gangguan sihir ni, ada yang baru beberapa minggu mengalami gangguan, ada yang dah beberapa bulan , ada yang dah beberapa tahun. Ada yang kena serangan sejak 30 tahun yang lalu, bahkan ada pesakit saya dari Kajang yang telah menderita akibat gangguan sihir sejak 40 tahun yang lalu. Masya-Allah….! Sepanjang tempoh itu, pesakit bukan setakat mengalami gangguan emosi, malah minda, fizikal dan hubungan keluarga dan masyarakat juga turut terjejas. Kalau kena gangguan sihir tafriq, mau porak peranda dan bercerai berai antara suami isteri dan ahli keluarga. Memang itulah agenda dan kerja iblis….nak merosakkan kehidupan manusia.

Sebab itu, di samping ikhtiar untuk memulihkan diri, pesakit perlu ada usaha untuk melindungi diri (pagar diri) daripada serangan jin-jin sihir atau ahli sihir. Yasin 9 dan benteng 7 penjuru boleh diamalkan bagi mengelakkan serangan baru (dengan izin Allah). Dengan niat untuk menjaga maruah diri dan sebagai peringatan kepada rangkaian sihir agar mereka sedar, insaf dan menghentikan kezaliman terhadap pesakit, usaha-usaha untuk menyerang balas boleh dilakukan. Bukan untuk membalas dendam atau sakit hati, tapi sebagai kifarah terhadap kezaliman yang dilakukan. Terserah kepada Allah untuk membalasi perbuatan kejam dan zalim rangkaian sihir tu terhadap mangsanya.

Antara teknik yang saya syorkan kepada pesakit ialah teknik bacaan Yasin, gores kertas dan bakar. Ini sekadar teknik. Nak guna teknik yang lain pun tak apa, atas dasar untuk mempelbagaikan teknik. Jangan sekali-kali mempertikaikan atau memperlekeh teknik orang lain sebab apa-apa pun teknik yang kita gunakan semuanya berlaku dengan izin Allah jua. Kalau Dia tak izinkan, tak ada lah apa-apa kesan. Yang penting keyakinan dan pergantungan kepada Allah perlu seratus peratus dengan niat semoga Allah bantu dan berikan petunjuk-Nya. Pesakit saya Puan NB yang mengamalkan teknik ni dengan penuh yakin dan istiqamah mendapati wujud kesan berminyak dan tompokan darah sebaik sahaja kertas yang digores habis terbakar. Adakah ini sebagai petanda, ahli sihir dan pengupahnya telah menerima kifarah daripada Allah. Adakah mungkin mereka juga sedang menderita kepanasan atau kesakitan. Atau mungkin mereka telah mengalami muntah darah….? Dalam pada itu Puan NB bermimpi didatangi seekor ular yang sangat besar pada bahagian badannya tetapi kepala dan ekornya terlalu kecil. Apakah ini petanda rangkaian sihir itu sudah mulai lemah dan hampir menyerah kalah? Wallahu ‘alam. Kita serahkan sahaja kepada ketentuan dan kebijaksanaan Allah SWT.
Posted by Bukhari bin Hj Kadam
No comments | 10:30 am
ALHAMDULILLAH, selesai sudah AGM AKRINE 2011 pada 25 September 2011, hari AHAD bertempat di dewan burhanuddin al-Helmy, Kuang [HQ AKRINE]. Perjalanan AGM berlangsung seperti yang dicadangkan. 

 Gaya Pengerusi Tetap AGM AKRINE 2011.

 Ucaptama Penaung AKRINE TG Ustaz Abdul Majid bin Hassan. Nasihat dan panduan diberikan, moga beroleh keberkatan semuanya. Insya Allah.

  Ucaptama Penaung AKRINE TG Ustaz Abdul Majid bin Hassan. Nasihat dan panduan diberikan, moga beroleh keberkatan semuanya. Insya Allah.

 Antara yang hadir ke AGM AKRINE 2011.

 Antara perawat AKRINE yang hadir, dari AKRINE Segamat, AKRINE Putrajaya, AKRINE Seremban sendiri dan PEBATAP
 Barisan Perawat AKRINE yang aktif merawat.

 Perbincangan teknik/ kaedah/ cerita rawatan, menghubungkan silaturrahim sesama AKRINEr.

 Lepas duduk, berdiri, kemudian duduk semula, masih dengan sesi perbincangan alam rawatan gangguan makhluk berkenaan.


 Doakan ana sihat dan dipermudahkan urusan rawatan kerana Allah Taala.

 AKRINEr Ust Mohd Jim membuat pendaftaran dengan TCM [http://tcmonline.moh.gov.my/tcmonline]

 Sesi makan pun berbincang lagi, macam tuelah bila berjumpa dengan sahabat-sahabat perawat nie.

Eh Saudara Azahar dari Faqir Design pun datang, logo AKRINE akan diolah semula agar menepati kehendak pihak ROS, jadi saudara Azahar diberi mandat oleh TG Ustaz Abdul Majid.

HUBUNGI

Rawatan Islam al-Jawhari [Akrine Seremban] dikelolakan oleh Ustaz Bukhari b. Hj Kadam secara part time sahaja. semua rawatan adalah berdasarkan janji temu sahaja dan semuanya perlu mengikut masa yang telah diberikan.

Suatu ikhtiar dalam rawatan gangguan makhluk halus, sihir, saka, jin asyik, urutan badan bagi lelaki dan bekam darah/ angin serta rawatan resdung/ ghurah. Insya Allah membantu sekadar ilmu yang Dia pinjamkan pada saya sahaja. Saya hanya Tukang Doa sahaja, tiada lebih dari itu.

Alamat Pusat Ikhtiar Rawatan:
No 700 Jalan Semarak 13
Taman Panchor Jaya
70400 Seremban
Neg Sembilan


Sila hubungi :
Tel : 019-650 8503
Email : walin9@yahoo.com