• RAWATAN ISLAM AL-JAWHARI

    AHLAN BIKUM dan SELAMAT DATANG ... Konsep Ikhtiar mencari kesembuhan dengan menggunakan ayatul ruqyah dan herba-herba semulajadi dalam rawatan Insya Allah.

  • PERAWAT ANDA

    Sila hubungi saya, Ust Bukhari melalui talian 019-650 8503 (24 jam) dan email walin9@yahoo.com. Insya Allah kita sama-sama berikhtiar

  • BUKU JIN UNDERCOVER

    Buku Terbaharu keluaran AKRINE, pengijazahan amalan merawat sekiranya pembelian buku yang original ...

  • BUKU BERDIALOG DENGAN JIN [BDJ]

    Nukilan kisah rawatan oleh penulis buku berkenaan, antara Best Seller pada tahun keluarannya, RM35.00 sahaja ...

  • PENGASAS AKRINE

    TG Dr. Ust Abdul Majid bin Hassan, sila layari laman blog beliau www.akrine.blogspot.com, beliau juga penulis buku Berdialog Dengan Jin [Pengalaman Perawat] dan buku Jin Undercover.

  • AKRINE

    Persatuan Perawat Islam Nur Ehsan Malaysia [AKRINE]. Sila layari laman web www.akrine.com, bagi yang berhajat dengan Kursus Intensif Rawatan Islam, sila ambil perhatian kerana selepas KIRI 1 sahaja akan dibenarkan mengikuti KIRI Tahap 2. Tuan/ Puan/ Cik juga dipelawa menyertai FB AKRINE, selepas selesai KIRI Tahap 2, dan emailkan sijil tamat KIRI 2 ke email webakrine@gmail.com.

  • URUTAN URAT DAN SARAF

    Ikhtiar pemulihan urat dan saraf dengan Terapi Urutan Badan, samada kerana kelesuan bekerja, urutan kesihatan, urutan kelelakian mahupun urutan pakej sebelum berkahwin, suatu ikhtiar, saya mengurut LELAKI sahaja... Mahar urutan boleh dibincangkan Insya Allah

  • RAWATAN GHURAH RESDUNG

    Ikhtiar mengeluarkan lendir pada saluran pernafasan yang mana lendiri-lendir ini mengganggu sistem pernafasan seharian, almaklumlah, kita menyedut toksin-toksin yang kotor seharian. Akan dibekalkan selepas rawatan Sabun Sireh [RM8.00 sebuku] dan Sabun Resdung [RM8.00 sebuku] sebagai ikhtiar selepas rawatan Ghurah Resdung ... Insya Allah membantu tuan/ puan/ cik ...

  • BEKAM atau ALHIJAMAH

    Ikhtiar mengeluarkan darah-darah kotor di bawah kulit atau sel darah merah yang mati selepas setiap 3 bulan, sel-sel ini yang tiada tempat atau jalan keluar tersimpan di bawah kulit, Insya Allah dengan al-Hijamah mampu memulihkan atau mengeluarkan darah mati berkenaan. Ianya juga amalan Rasulullah SAW dalam kehidupan Baginda SAW. Insya Allah akan memberikan kesihatan berpanjangan dengan amalan berbekam ini. Nasihat selepas berbekam akan diberikan percuma, dan darah tuan akan didiagnos sepanjang sesi bekaman badan ...

:::::: :::: Ahlan Bikum ::: Selamat Datang ::: Ke Blog AKRINE SEREMBAN [AL-JAWHARI] :::: :::: Syukran dan Terima Kasih :::: sama-sama usahakan untuk mendapatkan kesembuhan dariNya, bergantung hanya padaNya, Tukang Doa hanyalah asbab sahaja ....

12/27/2011

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
2 comments | 9:17 am
 
Sekiranya saudara saudari, tuan puan berminat untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenainya. Sila hubungi saya untuk temu janji dan sesi penerangan:

019-650 8503 (Bukhari)

Konsultan Akademi Mutawwif Training & Consultancy
Seremban, Negeri Sembilan.

www.akademimutawwif.my
Posted by Bukhari bin Hj Kadam
No comments | 8:40 am
“Ustaz, mungkin ada serangan baru yang dihantar. Saya rasa tak selesa sangat ni. Kepala pening, berdebar-debar dan tangan saya bergerak-gerak sendiri. Saya nak menjalani peperiksaan jam 11.00 pagi ni. Doakan saya, ustaz.” Begitulah mesej yang saya terima dari Cik Nd pada suatu pagi. Saya minta Cik Nd bertenang, letak pergantungan penuh terhadap Allah, banyakkan zikrullah dan selawat serta ayat-ayat pendinding diri yang saya bekalkan. Saya beri keyakinan kepadanya, insya-Allah dia tak  apa-apa. Allah akan bantu. Alhamdulillah, akhirnya Cik Nd dapat menjalani peperiksaan dengan sempurna.

Jam 5.00 petang cik Nd, ibu dan abangnya telah sampai ke tempat rawatan saya di Seremban. Sebenarnya Cik Nd ni kerap benar kena serangan jin-jin sihir. Bukan satu atau sepuluh jin sihir yang dihantar kepadanya tetapi beribu-ribu jin bagi setiap penghantaran. Memang Cik Nd ni jaga solatnya, tak pernah lupa berzikir, baca quran dan amalan-amalan benteng diri yang lain tetapi serangan tetap berlaku. Ye lah…semuanya atas keizinan Allah jua. Dia redha dengan ujian itu dan tidak jemu berikhtiar membebaskan diri daripada gangguan dan serangan rangkaian sihir. Sama seperti rangkaian sihir yang tak pernah jemu dan tak pernah ada gencatan senjata untuk terus menzalimi Cik Nd dan keluarganya. Cuma, jin sihir yang dipaksa untuk mengganggu Cik Nd ni agak unik iaitu jin ayam,  Kelakarkan…? Jin Cap Ayam je rupa-rupanya…hehehe. Ni la wajah jin yang dapat dilihat setelah saya paksa dia lukiskan.



Saya yang agak kepenatan hari itu sekadar membaca ruqyah ringkas dan menggunakan kaedah 1881 untuk mengesan kehadiran jin-jin sihir yang mengganggu Cik Nd. Memang positif dan agak kuat respons yang saya terima. Bergoncang seluruh anggota badan Cik Nd. Terus saya arahkan semua jin sihir berkumpul di hujung tangan kanan dan mengarahkan ketua jin tampil ke hadapan. Hasil dialog antara saya dengan ketua jin sihir, jelas menunjukkan bahawa mereka telah diseru dan dipaksa untuk menzalimi Cik Nd dengan sedikit ‘ganjaran’ walaupun mereka sebenarnya tak suka melakukan kerja tersebut. Saya arahkan ketua jin sihir menulis tempat asal mereka. Rupa-rupanya jin-jin ini didatangkan dari sebuah daerah bernama Mongkua di Thailand. Memang tidak Islam jin-jin ini.



Seperti biasa saya lebih suka menggunakan kaedah diplomasi, dakwah dan tanzir apabila berhadapan dengan jin-jin sihir yang tidak Islam ni. Agak lama juga saya pujuk mereka dan beri jaminan keselamatan kepada mereka. Alhamdulillah, Allah beri mereka hidayah dan bersedia memeluk Islam selain sanggup dihijrahkan ke Serambi Madinah (SM) dan berjanji tidak lagi mengulangi kekejaman yang dilakukan bersama-sama tukang sihir dan pengupahnya. Nampaknya sunguh-sungguh mereka nak jadi jin yang baik dan tak sabar-sabar untuk berhijrah ke SM sekali gus membebaskan diri daripada cengkaman tukang sihir dan pengupahnya. Disebabkan bilangan mereka yang terlalu banyak, tentera-tentera Islam dari SM telah datang untuk mengiringi perjalanan mereka ke SM.

Ujian cakap benar yang saya lakukan selepas proses penghantaran mendapati ada beberapa jin sihir yang masih enggan untuk keluar dari tubuh Cik Nd. Mereka merupakan ketua-ketua jin sihir, anak-anak jin dan ibu bapa jin. Apa masalahnya ni…? Mentang-mentanglah mereka ketua, banyak pula cengkadaknya. Tak apalah, ketua memang macam tu, kena la bagi layanan istimewa dan perhatian lebih setelah anak-anak buahnya yang lain keluar. Mmmm….barulah saya faham puncanya. Bukan degil, bukan tak nak keluar, tetapi ada ‘penghalang’. Ketua-ketua jin sihir yang dah diislamkan tadi memang nak keluar tetapi mereka bimbang akan dicekup oleh tentera-tentera jin sihir upahan yang memerhatikan pergerakan mereka sejak tadi. Ketua-ketua jin ni tak nak berkhidmat lagi dengan tukang sihir. Takut apabila dapat dicekup dan dihadapkan kepada tukang sihir, mereka dipaksa melakukan kezaliman terhadap manusia sekali lagi. Jadi, mereka perlukan jaminan keselamatan. Saya meyakinkan mereka bahawa mereka akan selamat keluar dan berhijrah ke SM dengan dua cara. Pertama, saya akan bekalkan mereka dengan pakaian halimunan sehingga mereka tak dapat dikesan oleh tukang sihir dan jin-jin sihir upahan. Kedua, saya yakinkan mereka dengan kehadiran tentera berkuda yang lengkap bersenjata untuk mengiringi mereka berhijrah ke SM. Akhirnya, mereka akur dan bersetuju dengan jaminan saya. Alhamdulillah, ketua-ketua jin sihir ini berjaya dihijrahkan ke SM.

Ibu bapa jin yang masih tak nak keluar pula mendakwa mereka tak mahu keluar sebab tak sanggup berpisah dengan anak mereka yang telah dijadikan tebusan oleh tukang sihir. Anak-anak jin sihir yang enggan keluar pula mendakwa ibu mereka dijadikan tebusan oleh tukang sihir. Kalau mereka keluar, semua tebusan akan dibunuh oleh tukang sihir. Hai, sudah lebih tukang sihir ni, main tebusan-tebusan pula. Mujur dia tak minta wang tebusan RM1 juta. Kalau tidak lagi parah dibuatnya. Kalau Rp1 juta boleh la diusahakan. Sekali lagi saya beri jaminan bahawa saya akan bebaskan anak dan ibu jin sihir yang dijadikan tebusan tu dengan izin Allah. Tetapi mereka mesti berjanji untuk keluar sebaik sahaja anak dan ibu mereka dibebaskan. Mereka setuju dan menunggu dengan perasaan cemas. Masya-Allah, subhanallah….dengan izin Allah saya telah berjaya membebaskan ‘tebusan-tebusan’ itu daripada cengkaman tukang sihir setelah saya ‘belasah’ tukang sihir itu sehingga bertaburan tasbih sihir yang dipegangnya. 



‘Tebusan-tebusan’ itu saya kuarantin sementara dalam botol kaca untuk diislamkan. Ibu bapa dan anak-anak jin yang begitu teruja melihat anak dan ibu mereka dibebaskan tak sabar-sabar minta saya keluarkan mereka dari kuarantin. Dengan puak-puak jin ni jangan ikut sangat, kena la ada strategi juga. Kalau tidak kita pula yang dikelentongnya nanti. Langsung tak mahu keluar dari badan. Setelah diislamkan semua tebusan tu, saya minta jin-jin yang masih tinggal dalam badan Cik Nd keluar, berhijrah ke SM dengan jaminan bahawa saya akan hantar ibu dan anak mereka kemudian. Mereka kena hijrah dulu dan tunggu ketibaan ibu dan anak yang akan menyusul. Setelah saya pasti semua jin telah keluar dan meninggalkan badan Cik Nd, saya mengotakan janji untuk menghantar semua jin tebusan tadi ke SM juga.

Hanya lafaz takbir, tahmid dan tahlil yang mampu aku ungkapkan sebagai tanda kesyukuranku atas keagungan-Mu ya Allah. Terima kasih ya Allah kerana memudahkan urusanku dalam membantu hamba-Mu yang lain membebaskan diri daripada angkara sihir. Siapalah aku tanpa bantuan-Mu tatkala berhadapan dengan musuh-musuh-Mu. Semoga kau nilai usahaku sebagai jihad, ibadah dan amal soleh di sisi-Mu ya Allah. Aku hanya mampu berikhtiar, berdoa dan bertawakal. Segala-galanya adalah milik-Mu jua ya Allah.

12/15/2011

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
No comments | 10:40 am

Syukurlah sebab masyarakat kita sudah mulai sedar akan perlunya mempertahankan akidah terutama dalam ikhtiar rawatan sejak kemunculan pertubuhan, persatuan dan pusat-pusat rawatan Islam kini. Sejak berkurun lamanya masyarakat kita begitu sinonim dan sebati dengan khidmat bomoh. Apa-apa sahaja yang tak kena dalam kehidupan harian, bomoh la tempat rujuknya. Anak demam, kaki kebas, batuk, sakit kepala, sakit gigi, barang hilang dan apa-apa sahaja yang berlaku, bomoh dianggap penyelesai segala masalah. Sehingga ke hari ini masih ramai masyarakat Melayu yang begitu fanatik dengan bomoh tanpa menyedari ada juga (bukan semua ye) bomoh yang menyalahi akidah dan syariat Islam.

Tanda-Tanda Tok Bomoh Menggunakan Khadam / Jin Dalam Perubatan

Kebanyakan daripada orang-orang Melayu sangat mempercayai Tok Bomoh sehingga mereka tidak dapat membezakan di antara Tok Bomoh yang hak dan yang batil ( yang menggunakan pertolongan Khadam dalam pengubatan mereka ). Keadaan ini berlaku kerana mereka jahil tentang ajaran Islam yang sebenarnya, oleh itu mereka mudah di tipu oleh lakunan yang dimainkan oleh Tok Bomoh palsu ini. Sebagai panduan diperturunkan serba ringkas contoh-contoh Tok Bomoh yang menggunakan pertolongan khadam dalam pengubatan mereka. Antara tanda-tanda tersebut dapat kita lihat melalui salah satu dari perkara-perkara berikut, antaranya :-
A ) Cara berpakaian semasa mereka menjampi
Biasanya semasa berjampi Tok Bomoh atau Tok Pawang yang bersahabat dengan khadam ini memakai pakaian khas, antaranya seperti :-
  • Memakai baju dan seluar yang bewarna hitam dengan melilit kain hitam di kepala atau memakai tengkolok bewarna hitam dan sebagainya.
  • Memakai jubah. Kadangkala bewarna putih dan kebiasaanya bewarna kuning, kononnya dia dari keturunan raja. Terdapat juga yang memakai jubah hijau kononnya beliau bersahabat dengan Jin Islam.
  • Terdapat juga yang berpakaian baju Melayu, berkain pelikat dan bersongkok atau berketayap.
  • Ada juga yang berambut panjang, yang kononnya beliau berketurunan dari Jawa, Sumatera dan sebagainya.
B ) Mengubat Pesakit dengan Cara Menurun

Sebelum menurun biasanya Tok Bomoh akan membaca beberapa serapah, jampi atau mentera tertentu dan ada kalanya membaca ayat-ayat suci Al-Quran. Terdapat juga yang memegang keris dan mengasapkanya pada asap kemian. Dalam beberapa saat sahaja masuklah Jin ke dalam tubuh Tok Bomoh tersebut. Ada yang mengeletar, ada yang berguling-guling dan sebagainya, ketika di masuki oleh Jin khadam mereka itu.

Suara dan raut wajah mereka juga akan bertukar. Sesetengahnya kelihatan sangat tua dan berkedut, manakala suara mereka juga terketar-ketar dan sangat perlahan dan adakalanya susah untuk di fahami, ini kerana Jin sahabat mereka itu sudah tua. Matanya kadang-kala pejam dan suka tunduk ke bawah. Suara juga sudah berubah dan mengikut jenis dan dari tempat mana Jin itu berasal. Kalau Indonesia, ia akan bercakap bahasa Indonesia atau bahasa Jawa, begitulah seterusnya. Biasanya ucapan Jin tersebut di mulai dengan katanya " Assalamualaikum, apa hajat cucu ku datang ke mari / memanggil ku ? "

C) Tanpa Menurun

Terdapat juga Tok Bomoh yang mempunyai khadam daripada gulungan Jin yang memanggil Jin khadam mereka tanpa menurun. Cara rawatan tersebut dapat dilakukan dengan berbagai cara antaranya :-
  • Dengan meletakkan air, limau dan sintuk atau barang-barang lain yang difikirkan perlu di hadapannya.
  • Terdapat juga Tok Bomoh jenis ini yang menilik terlebih dahulu, seperti dengan menggunakan limau dan menggolekkanya atau membelahnya kemudian dilepaskan kedalam air dan melihat limau tersebut samada terbalik atau tertiarap. Mereka juga kadangkala menggunakan mangkuk putih yang diisikan dengan air sambil menilik dan membuat ramalan. Terdapat juga Tok Bomoh yang menggunakan jarum yang diletakkan di atas air dan jarum tersebut akan berpusing dan sebagainya.
D) Bedah Batin.

Pertolongan daripada khadam juga digunakan oleh Tok Bomoh-Tok Bomoh yang dapat membedah secara batin pesakitnya tanpa menggunakan sebarang alatan pembedahan seperti pisau dan sebagainya. Walaupun kadang-kala Tok Bomoh jenis ini juga menggunakan pisau tetapi tiada kesan luka yang dapat di lihat di badan pesakit. Pesakit akan merasai seolah-olah seperti dibedah dan dapat merasai kesan darah dan sebagainya. Setelah selesai melakukan pembedahan batin ini, Tok Bomoh tersebut biasanya akan menggunakan daun sireh atau limau nipis untuk menyempurnakan pembedahan ghaibnya.

Sebenarnya tidaklah salah jika kita ingin menjadi Tok Bomoh, tok dukun atau Mak Bidan, malahan Islam juga menggalakkan umatnya menceburi Bidang tersebut, kerana Bidang tersebut merupakan salah satu daripada Fardhu Kifayah tetapi biarlah cara dan amalan serta kaedahnya itu merupakan sesuatu yang diharuskan oleh syarak dengan mengikuti contoh yang telah ditunjukkan oleh Nabi Muhammad s.a.w, bukannya yang di terima melalui mimpi, menggunakan pertolongan khadam yang terdiri daripada para Jin dan sebagainya.

Tok Bomoh Upahan

Terdapat sejenis Tok Bomoh lagi yang amat bahaya dalam masyarakat Melayu, yang kerjanya hanyalah untuk menimbulkan kesusahan dan huru-hara kepada orang lain. Tok Bomoh jenis ini lebih di kenali sebagai Tok Bomoh upahan. Tok Bomoh jenis ini kebiasaannya mempunyai khadam daripada golongan Jin Islam yang fasik dan Jin Kafir serta kuncu-kuncu mereka.
Mereka menggunakan perkhidmatan Jin-Jin tersebut untuk menganiayai manusia lain atas sebab-sebab tertentu, antaranya seperti iri hati, hasad dengki atau cemburu atas kejayaan orang lain samada dalam bidang perniagaan, pekerjaan, persekolahan atau marah kepada orang atasan kerana tidak terpilih untuk kenaikan pangkat atau tidak memenangi tender dan sebagainya. Terdapat juga mereka yang menggunakan Tok Bomoh jenis ini bagi membalas dendam sebab sakit hati kerana di hina, di kutuk atau kerana senda gurau yang berlebihan.
Terdapat juga sesetengah orang yang menggunakan perkhidmatan Tok Bomoh ini semata-mata kerana marah atau benci kepada orang lain disebabkan kekayaan orang tersebut atau iri hati melihat orang tersebut lebih berada daripadanya atau marah kerana kesombongan orang lain terhadapnya dan lain-lain lagi.

Kebanyakan kes yang dijadikan alasan oleh sesetengah orang yang mendapatkan perkhidmatan Tok Bomoh jenis ini kebiasaanya berhubung dengan masalah rumah tangga contohnya seperti untuk menundukkan suami atau isteri yang terlalu garang, meruntuhkan rumah tangga orang lain, supaya dirinya nampak cantik dan di sayangi oleh suami ( dalam kes si suami yang berpoligami ), kerana pinangannya di tolak oleh pihak keluarga wanita atau kekasihnya dirampas oleh lelaki lain dan sebagainya.

Cara-Cara Melakukan Penganiayaan

Terdapat berbagai cara yang di lakukan oleh orang-orang yang dengki tersebut, supaya matlamat yang mereka impikan tercapai, walaupun terpaksa mengeluarkan belanja yang banyak serta bersusah payah memenuhi syarat-syarat yang dikenakan oleh Tok Bomoh tersebut untuk menjayakan penganiayaan mereka. Antaranya :-

A) Menanam barang-barang sihir

Setelah mendapatkan perkhidmatan Tok Bomoh jenis ini orang tersebut mestilah menanam barang-barang tertentu yang telah di puja dan di jampi oleh Tok Bomoh, seperti minyak dagu, minyak berpuja ( minyak orang mati di bunuh ) telur ayam, kulit kerbau balau yang mati di panah petir, tulang orang mati, tulang babi, tulang kongkang, kulit babi, besi bath siam, tahi besi, paku, rambut, gigi, patung siam, tanah kubur, tengkorak, batu tokong siam atau tokong Hindu, serpihan batu asah dan sebagainya di tempat-tempat yang biasa di duduki dan dilalui oleh orang yang di sakitinya itu seperti di rumah, di dalam pasu bunga, depan pintu, dekat pagar, kepala simpang jalan, diselit di tempat-tempat sulit samada di rumah, di pejabat, di kedai, di dinding, bawah rumah, dalam kenderaan atau jika barang tersebut jenis debu seperti abu orang mati, maka ia ditabur di sekeliling rumah orang tersebut dan sebagainya. Jika barang hikmat itu berupa minyak berpuja kebiasaannya disapu di tiang rumah, kedai, kenderaan, pakaian dan sebagainya.

B) Memuja gambar

Terdapat juga cara untuk menganiayai orang lain dengan cara memuja gambar orang yang ingin di khianati seperti gambar tersebut di seru dan di jampi serta di cucuk-cucuk dengan jarum atau di gantung di sesuatu tempat yang berangin supaya sentiasa berbuai. Selain gambar, alat-alat badan seperti pakaian, baju dalam atau seluar dalam seseorang juga boleh digunakan sebagai alat untuk memuja dan menganiayai seseorang terutamanya dalam penganiayaan yang berkaitan dengan masalah cinta , rumah tangga dan kasih sayang.

C) Tuju melalui angin/makanan

Pengkhianatan juga boleh dilakukan dengan cara membuat tuju kepada orang yang di sakiti dan di hantar melalui angin contohnya seperti santau angin atau dengan memuja tengkorak orang mati di rumah Tok Bomoh dengan di tuju dan di kasadkan kepada orang yang dihajatinya. Penganiayaan juga boleh dilakukan dengan memasukkan sesuatu hikmat kedalam makanan dan minuman seseorang.

D) Memuja patung sebagai pengganti orang yang dizalimi

Pemujaan patung yang di puja dan dikasadkan kepada orang yang dihajati juga kerap dilakukan oleh orang-orang yang dengki dengan tujuan untuk memporak perandakan kehidupan orang tersebut. Patung-patung tersebut di cucuk dengan jarum atau duri nibung dang sebagainya dengan tujuan supaya orang yang dihajati akan merasa sakit dan mati secara perlahan-lahan.

Kesan dan Akibat ke atas diri Mangsa

Setelah syarat-syarat yang diminta oleh Tok Bomoh makan upah ini di penuhi dan semua peraturannya diikuti maka akan berlaku sesuatu keatas orang yang dihajati oleh si pengupah tersebut. Antara kesan dan tanda-tanda bahawa seseorang tersebut telah menjadi mangsa Tok Bomoh upahan ini ialah antaranya :-
  1. Badan sentiasa sakit menyucuk-nyucuk, anggota terasa panas, bisa seluruh badan atau sebahagian daripada badan, badan terasa kebas dan sebagainya.
  2. Perasaan menjadi resah dan gelisah, tidak boleh tidur malam, sering bermimpi yang buruk dan mengerikan, terdapat lebam-lebam bewarna biru seperti kena tokok ditempat-tempat tertentu pada badan.
  3. Orang yang dianiayai akan menjadi gila, hilang ingatan, tidak siuman, mereng dan seumpamanya.
  4. Sering meracau-racau, ketawa mengilai-gilai atau bercakap seorang diri.
  5. Mengalami sakit kepala sebelah samada di sebelah kanan atau kiri.
  6. Rahim terasa sakit dan kadang-kala terasa seperti hendak jatuh
  7. Badan terasa berat seperti ada benda di atas belakangnya dan kadang kala terasa seperti ada sesuatu yang mencakar-cakar belakangnya.
  8. Sentiasa terkenang atau teringat seseorang dan terasa hendak lari dari rumah.
  9. Tidak boleh duduk dalam rumah, dalam kedai atau di pejabat sebab terasa panas dan serabut.
  10. Selalu tidak sedarkan diri dan pengsan.
  11. Kadang-kala si mangsa berbau busuk di merata-rata tempat.
  12. Perut mangsa menjadi buncit tanpa apa-apa penyakit. ( kata orang busung )
  13. Kadang-kala kemaluan dirasakan telah berpindah ketempat lain seperti berada di dahi, sedangkan orang lain tidak dapat melihatnya.
  14. Terdengar suara atau bisikan yang memanggil atau menyuruhnya melakukan sesuatu seperti memukul seseorang, membunuh orang, membunuh diri sendiri atau bisikan yang mengatakan " kamu akan mati tidak lama lagi dan sebagainya.
  15. Rumah tangga sentiasa bergelora dan perkelahian antara suami isteri sentiasa berlaku.
  16. Sentiasa menolak pinangan yang datang meminang jika mangsa tersebut anak gadis, jika anak teruna mereka enggan berkahwin sampai ke tua.
Tok Bomoh yang mengambil upah untuk menganiayai orang lain ini amatlah besar dosanya dan telah menjerumuskan dirinya ke lembah kekafiran begitu juga orang-orang yang mendapatkan perkhidmatan Tok Bomoh-Tok Bomoh dari jenis ini. Kedua-dua belah pihak sama-sama menjadi kafir dan akhirnya sama-sama akan dihumbankan ke dalam neraka pada hari Khiamat kelak. Oleh itu sebagai umat Islam kita mestilah menjauhkan diri daripada Tok Bomoh yang seperti ini. Anggaplah segala sesuatu yang berlaku ke atas diri kita itu adalah merupakan takdir dan Qada dan Qadar daripada Allah. Semua kejadian itu adalah atas kehendak Allah, tentu ada hikmah dan nikmat di sebalik semua kejadian tersebut, jangan suka menaruh perasaan dendam, cemburu dan iri hati, kerana perasaan tersebut akan merusakkan diri kita sendiri. Serahlah segala-galanya kepada Allah serentak melalui lidah, anggota, hati yang dinamakan dengan ucapan doa, teguh cita-cita dan usaha ikhtiar, kerana Dialah yang lebih berkuasa dan lebih Mengetahui segala-galanya.

Mempelajari ilmu Sihir, beramal dengannya untuk menyakiti dan mengkhianati sesama manusia, bererti mereka telah mempelajari ilmu sesat (kufur), berada dalam kesesatan (kekufuran), beramal dengan kesesatan (kufur), mati dalam sesat (kufur) dan kekal sebagai ahli neraka, selagi mana mereka tidak kembali kepada agama Islam dengan ucapan dua khalimah syahadat serta taubat nasuha. Segala amalan baiknya itu akan dipindahkan oleh Allah kepada orang yang dikhianatinya. Segala kejahatan mereka yang disihir itu dicampakkan oleh Allah ke atas diri penyihir sebagai tambahan kepada kejahatan yang sedia ada.Na'uzubillahi min zalik.



12/13/2011

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
No comments | 9:17 am
ALHAMDULILLAH, dalam mesyuarat pada 11 Dis 2011, jam 5.00 petang di AKRINE Kuang, Selangor, mesyuarat memutuskan dengan sebulat suara untuk menggunakan sepenuhnya logo yang tertera di sini sebagai logo rasmi Persatuan Perawat Islam Nur Ehsan Malaysia [AKRINE].

Dan pada mesyuarat berkenaan juga, memutuskan untuk membenarkan mana-mana perawat AKRINE yang telah tamat mengikuti Kursus Intensif Rawatan Islam [KIRI] Tahap 1 dan Tahap 2 untuk hadir membantu merawat pada setiap Ahad jam 2:30 petang - 5:00 petang di AKRINE Kuang. Namun kehadiran perlu dimaklumkan kepada Pengasas AKRINE, Ustaz Abdul Majid bin Hassan bagi memudahkan urusan pengagihan tugas rawatan. Namun bagi pelatih [yang mengikuti salah satu KIRI Tahap 1 atau Tahap 2, belum dibenarkan untuk membantu]. Pihak AKRINE hanya membenarkan Perawat sahaja iaitu yang berjaya menghabiskan dua siri tahap KIRI  datang membantu di pusat rawatan AKRINE, Kuang. Wallahu a'lam! 

Oleh yang demikian, ucapan Selamat Datang bagi Perawat AKRINE ke Rawatan Terbuka AKRINE setiap Ahad di AKRINE Kuang yea! Moga rawatan yang diberikan ikhlas kerana Allah Taala. Dan sama-sama doakan agar kesembuhan diberikan kepada mereka yang memerlukan. Amin dan Insya Allah!

MAKSUD LOGO AKRINE
 
Hijau : Melambangkan Keislaman iaitu Mendaulatkan Pengubatan Islam berlandaskan Hukum-hukum Syarak
Putih : Melambangkan Kesucian iaitu kesucian dari segi zahir dan juga batin
Merah : Melambangkan Keberanian iaitu berani memerangi kebatilan dan menegakkan yang Haq
Bulat : Perpaduan / Kesatuan iaitu terutubuhnya Persatuan ini di bawah paksi Persatuan yang berdaftar. Juga melambangkan pergerakan persatuan ini di bawah persaudaraan (ukhwah)
Kitab : Sumber Ilmu / Sumber Rujukan iaitu sumber utama rujukan Al-Quran dan juga al-Hadis dan Rujukan Ulama-ulama Ahli Sunnah Wal Jamaah.
Kubah 3 : Iman Islam Ihsan
Bintang : Rukun Iman dan Islam
Tulisan Jawi : Menerangkan Persatuan ini keahliannya beragama Islam dan juga Menguatkan lagi pegangan persatuan ini dalam menegakkan yang HAQ.
Kuning / Orange (Terbit Fajar) : Pengharapan hamba pada Khaliq khusus dalam memohon kesembuhan dariNya.

12/11/2011

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
No comments | 1:56 am
ALHAMDULILLAH, Berakhir sudah Kurus Intensif Rawatan Islam [KIRI] Tahap 2 pada 3 - 4 Disember 2011, bertempat di AKRINE Kuang, Selangor Darul Ehsan. Laman web AKRINE http://www.akrine.com















12/09/2011

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
No comments | 10:52 pm
ALHAMDULILLAH, Berakhir sudah Kurus Intensif Rawatan Islam [KIRI] Tahap 1, bertempat di AKRINE Kuang, Selangor Darul Ehsan.









Posted by Bukhari bin Hj Kadam
No comments | 11:40 am
Siri video dari Klinik Muallij layari laman blog http://klinik-muallij.blogspot.com

RAWATAN PENYAKIT AIN:

11/26/2011

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
No comments | 8:12 am
Menjelang 26 November 2011, pada waktu malamnya adalah tahun baru Islam bersamaan 1 Muharram 1433 hijrah (hari pertama bagi Islam adalah sesudah masuk maghrib manakala hari pertama bagi orang kafir jatuh pada 12 malam). Disarankan kepada pesakit yang terkena sihir atau baru sembuh sihir untuk membaca doa ini. Copy and paste dan masukkan ke dalam word. Kaifiat amalannya ialah selepas selesai solat maghrib, maka dibaca doa ini seisi keluarga. Hikmah membaca doa akhir tahun Hijrah adalah kita memperingati amalan-amalan pada tahun lalu; sama ada yang amalan yang membawa kebaikan mahupun amalan yang membawa kepada dosa dan lalu meminta ampun atas kesalahan-kesalahan serta meminta perlindungan Allah swt. daripada kejahatan syaitan dan manusia

Manakala hikmah membaca doa awal tahun Hijrah pula adalah kita memperbaharui azam untuk melakukan kebaikan dan meminta kekuatan dan hidayah untuk melaksanakannya. Selain itu, ia juga menjadi pendinding yang ampuh untuk masa-masa akan datang Insya Allah. Ini adalah Doa Awal Tahun dan Doa Akhir Tahun.


Doa akhir tahun


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالمَيِن وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْنَ اللَّهُمَّ مَا عَمِلْنَا فِيْ هَذِهِ السَّنَةِ مِمَّا نَهَيْتَنَا عَنْهُ فَلَم نَتُبْ مِنْهُ وَلمَ تَرضَهُ وَلمَ تَنْسَهُ وَحَلُمْتَ عَلَيْنَا بَعْدَ قُدْرَتِكَ عَلَى عُقُوبَيْتِنَا إِلَى التَّوْبَةِ مِنْهُ بَعْدَ جُرْأَتِنَا عَلَى مَعْصِيَتِكَ فَإِنَّنَا نَسْتَغْفِرُكَ فَاغْفِرْ لَنَا ، وَمَا عَمِلْنَا فِيْهَا مِمَّا تَرْضَاهُ وَوَعَدْتَنَا عَلَيْهِ الثَّوَابُ فَنَسْأَلُكَ اللَّهُمَّ يَا كَرِيْمُ يَا ذَاالْجَلاَلِ وَاْلإِكْرَامِ أَنْ تَتَقَبَّلَهُ مِنَّا وَلاَ تَقْطَعُ رَجَاءَنَا مِنْكَ يَا كَرِيْمٌ . رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِيْ الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ . وَصَلَّى اللهُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْنَ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ

Maksudnya :
Dengan nama Allah yang pemurah lagi amat penyayang, segala puji-pujian itu tertentu bagi Allah seru sekalian alam, selawat dan salam ke atas penghulu sekalian Rasul dan atas keluarganya dan sahabatnya sekalian. Ya Allah! Apa yang telah kami lakukan sepanjang tahun ini dari apa yang Engkau tegahkan kami daripadanya, maka tidak sempat kami bertaubat darinya dan Engkau tidak meredhainya dan tidak Engkau melupainya dan Engkau berlemah lembut ke atas kami walaupun Engkau berkuasa atas menyiksakan kami, malah Engkau memberi peluang supaya kami bertaubat setelah kami melakukan maksiat ke atas Engkau, maka sesungguhnya kami memohon keampunan Engkau, maka ampunilah bagi kami dan apa yang kami lakukan padanya dari apa yang Engkau redhainya dan Engkau telah menjanjikan kami ganjaran pahala ke atasnya, maka kami memohon akan Dikau wahai Tuhan yang mulia yang mempunyai kebesaran dan kemuliaan semoga Engkau menerima daripada kami dan janganlah Engkau memutuskan harapan kami daripada Engkau wahai Tuhan yang mulia. Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kepada kami kebahagiaan di dunia dan kebahagiaan di akhirat dan peliharalah kami akan azab api neraka.


Doa awal tahun

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالمَيِن وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَىأَشْرَفِ الأَنْبِيَاءِ وَالْمُرْسَلِيْنَ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْنَ .اللَّهُمَّ أَنْتَ اْلأَبَدِيُّ الْقَدِيْمُ اْلأَوَّلُ وَعَلَى فَضْلِكَ اْلعَظِيْمِ وُجُوْدِكَ الْمُعَوِّلِ. وَهَذَا عَامٌ جَدِيْدٌ قَدْ أَقْبَلَ عَلَيْنَا . نَسْأَلُكَ الْعِصْمَةَ فِيْهِ مِنَ الْشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ وَأَوْلِيَاءِهِ وَجُنُوْدِهِ وَالْعَوْنَ عَلَى هَذِهِ النَّفْسِ اْلأَمَّارَةِ بِالسُّوْءِ وَالإِشْتِغَالِ بِمَا يُقَرِّبُنَا إِلَيْكَ زُلْفَى .اللَّهُمَّ يَا مُحَوِّلَ اْلأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَى أَحْسَنِ الأَحْوَالِ بِحَوْلِكَ وَقُوَّتِكَ يَا عَزِيْزُ يَا مُتَعَالُ . رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِيْ الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ . وَصَلَّى الله عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْنَ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ

Maksudnya :
Dengan nama Allah yang pemurah lagi penyayang, segala puji-pujian bagi Allah pentadbir sekalian alam, selawat dan salam ke atas semulia-mulia nabi dan Rasul iaitu penghulu kami nabi Muhammad s.a.w. dan di atas keluarganya dan para sahabatnya sekalian. Ya Allah! Engkaulah yang kekali qadim lagi azali dan di atas kelebihan Engkau yang besar dan kemurahan Engkau yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang sesungguhnya telah mendatangi kami, kami memohon kepada Engkau pemeliharaan padanya daripada syaitan yang direjam, pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan kami memohon pertolongan di atas nafsu yang banyak mendorong kepada kejahatan dan kami memohon kepada Engkau bagi melakukan sebarang pekerjaan yang boleh mendekatkan diri kami kepada Engkau. Ya Allah! Tuhan yang mengubahkan segala keadaan, ubahkanlah keadaan kami kepada sebaik-baik keadaan dengan kekuasaan dan kekuatan Engkau wahai Tuhan yang mengerasi lagi maha tinggi. Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kepada kami kebahagiaan di dunia dan kebahagiaan di akhirat dan peliharalah kami akan azab api neraka.

11/19/2011

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
No comments | 9:17 am
KESAL...Zaki kesal dengan perbuatannya.
KESAL...Zaki kesal dengan perbuatannya. 
 
Oleh Muhammad Saufi Hassan dan Mohd Hafizee Mohd Arop

am@hmetro.com.myKUALA LUMPUR: “Niat saya hanya untuk mendalami agama dan melakukan ibadat. Tidak sangka pula jalan yang saya ambil bukan cara yang sebenarnya, sebaliknya memesongkan akidah,” kata Zaki, 34, yang memakai ‘susuk kuat sembahyang’ kira-kira setahun lalu, diperoleh daripada seorang individu mendakwa sebagai ustaz di Kelantan.

Menurutnya, dia ditemukan dengan lelaki itu oleh seorang rakan selepas mendengar cadangan daripada sahabatnya itu yang didakwa turut menggunakan susuk berkenaan.

Tambahnya, ustaz itu memasukkan serbuk campuran tertentu pada tapak kakinya, di bahagian belakang badan dan tapak tangan menggunakan bacaan tertentu seperti mantera yang sukar difahami kononnya untuk merawat hatinya yang dipenuhi dosa.

Katanya, selepas ustaz itu memasukkan serbuk campuran berkenaan, dia merasakan kelainan pada tubuh badannya dan setiap kali ingin menunaikan ibadat, dia berasakan seperti ada suara ghaib membisikkan ke telinganya supaya melakukan ibadat.

Zaki berkata, susuk itu juga mempunyai larangan tertentu yang perlu dipatuhi sepanjang tiga bulan pertama pemakaiannya, termasuk tidak boleh menjejakkan kaki di tanah perkuburan dan sekiranya dia tidak mematuhi syarat itu, ustaz terbabit mendakwa dia akan menghidap penyakit misteri yang sukar diubati.

Wallahu a'lam!  
Tarikh : 18 November 2011

11/17/2011

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
No comments | 8:25 am

Diskusi Tareqat Tasawuf Negeri Sembilan

PENGENALAN
Diskusi ini adalah kesinambungan daripada seminar tarekat yang pernah diadakan pada tahun 2002, 2003, 2004 dan 2007. Ianya akan diadakan selama 3 hari dan akan mengupas perbahasan yang berkaitan dengan disiplin tarekat tasawuf bagi memantapkan pengamal-pengamal tarekat yang berdaftar di bawah Enakmen Tarekat Tasawuf (Negeri Sembilan) 2005 dan memasyarakat ilmu tasawuf kepada orang ramai.

Tarikh : 22-24 November 2011

Tema : Memantapkan Pengetahuan, Memurnikan Amalan.

Anjuran : Jabatan Mufti Kerajaan Negeri & Majlis Agama Islam Negeri Sembilan

Tempat : Klana Resort, Seremban

OBJEKTIF
  1. Memantapkan pengamal tarekat berdaftar di Negeri Sembilan dengan ilmu pengetahuan yang selari dengan tuntutan Syarak dan disiplin ilmu Tasawwuf.
  2. Merungkai permasalahan yang menjadi perselisihan di kalangan ulama yang berkaitan dengan tarekat dan tasawwuf.
  3. Mengetengahkan buku yang menjadi rujukan tentang tasawuf agar dapat disuburkan dalam pengajian agama Islam di Negeri Sembilan.
  4. Mendedahkan perkembangan terkini dakwah dalam tarekat tasawwuf.
SENARAI TAJUK DAN PANEL.

1. Ucaptama: Golongan Sufi: Kedudukannya dalam Ahli al-Sunnah Wa al-Jamaah.
Oleh: Y.Bhg. Dr. Muhammad Uthman el-Muhammady

2. Tren Semasa Memeluk Islam Dalam Kalangan Masyarakat Eropah dan Amerika Menerusi Tarekat Tasawuf
Panel: Dr. Muhammad Yusuf bin Khalid (USIM)

3. Kedudukan Karamah Dalam Islam Khususnya Dari Perspektif Ilmu Tasawwuf
Panel: Dr. Jahid bin Sidek

4. Silsilah.
Panel: Dr. Abdul Manan bin Mohamad (UnisZA)

5. Zikir Jahar dan Zikir Khafi: Isu dan Pelaksanaannya Dalam Amalan Tarekat.
Panel: Prof. Madya Dr. Faudzinaim Hj. Badarudin (UKM)

6. Syarah Hikam Pengaruhnya Kepada Masyarakat Islam di Malaysia
Panel: Dr. Sulaiman bin Ibrahim al-Baruhi (UNISSA, Brunei)

7. Kedudukan dan Peranan Tasawuf Dalam Pembinaan Umat
Panel: Y.Bhg. Dr. Zulkifli bin Mohamed Al Bakri

PENYERTAAN
Diskusi ini mensasarkan 300 orang peserta yang terdiri daripada kumpulan tarekat yang berdaftar di Negeri Sembilan dan wakil-wakil tarekat tasawuf di luar Negeri Sembilan, pegawai agensi kerajaan, ahli-ahli akedemik Institusi Pengajian Tinggi, pelajar-pelajar Institusi Pengajian Tinggi, orang perseorangan yang berminat.

YURAN PENYERTAAN

· Wakil Agensi - RM100.00
· Individu - RM50.00
· Pelajar/Mahasiswa - RM30.00
(Jemputan khas Jabatan Mufti tidak dikenakan bayaran)

PENGINAPAN PESERTA

Klana Resort Seremban
Tel: 06-7667888
Kadar bilik (Single: RM230.++/Twin: RM280.++)

Royale Bintang
Tel: 06-7666666
Kadar bilik (Single: RM248.++/Twin: RM248.++)

Hotel Seri Malaysia Seremban
Tel: 06-7644180
Kadar bilik (Single: RM140.00 nett/Twin: RM140.++)

KETERANGAN LANJUT SILA HUBUNGI

Urusetia Jabatan Mufti Kerajaan Negeri Sembilan

Tel: 06-7652423 (P) 013-6254043 (HP) (Ust. Syaiful Nizam bin Md Jan) atau 06-7652432 (P) 012-3418373 (HP) (Ust. Nor Hafiz bin Abu Kassim)
Fax: 06-7652427
sumber : http://qolbusolehin.blogspot.com/2011/11/diskusi-tareqat-tasawuf-negeri-sembilan.html

11/10/2011

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
2 comments | 12:03 pm
Upacara akad nikah antara Cik Yati dan pasangannya  berjalan lancar selepas asar. Malam itu suasana rumah Encik Yusri meriah dengan gurau senda, gelak tawa dan keriuhan kanak-kanak yang bermain.  Nampaknya semua seronok meraikan pengantin yang akan disandingkan pada hari berlangsungnya majlis walimatul urus keesokan harinya. Semua persiapan telah dibuat, hanya menunggu hari langsungnya sahaja.

Kemeriahan suasana malam itu tiba-tiba terganggu apabila pengantin perempuan tiba-tiba mengadu kepanasan, pening kepala dan sakit-sakit seluruh badan. Saudara Amin, bapa saudara pengantin perempuan cuba memberikan bantuan. Dia ni pun ada asas ilmu rawatan Islam dan selalu membantu sahabat saya Ustaz Rosdi dan para perawat di Bandar Tasik Puteri, Rawang dalam sesi rawatan setiap hujung minggu. Ruqyah mula dibaca dan secara tiba-tiba si pengantin terus lemah, tak bermaya. Saudara Amin seolah-olah tak mampu meneruskan bacaan ruqyah. Lidahnya terkunci dan fikirannya agak bercelaru. Mujurlah dia masih mampu mengulang-ulang Surah Al-Fatihah.

Keadaan semakin kelam-kabut apabila Puan Zah (kakak pengantin perempuan) tiba-tiba kerasukan. Suaranya mula berubah menjadi kasar dan garau (suara lelaki). Perlakuannya juga tiba-tiba menjadi agresif dan sukar dikawal apatah lagi untuk ditenangkan. Rupa-rupanya jin yang mengganggu pengantin telah berpindah kepada kakaknya. Mungkin sebab ada laluan masuk yang mudah. Wallahu ‘alam.

“Aku dah cakap, perempuan ni aku punya. Dah lama aku suka dia. Dah lama aku tunggu dia. Alih-alih, dia kahwin dengan orang lain. Memang aku marah, memang aku tak dapat terima. Serahkan dia pada aku semula. Kalau tidak, kau tengoklah apa aku nak buat nanti. Suami dia pun aku akan kerjakan juga. Kau tengoklah nanti.” Jin yang merasuk kak Zah membebel-bebel.

Dalam kepayahan, saudara Amin menelefon saya yang kebetulan memang tak merawat malam tu. Seronok rasanya sesekali dapat bersantai dan berehat-rehat. Rupa-rupanya Allah tak izinkan perawat buang masa dengan bersantai-santai. Dengan suara yang agak perlahan, saudara Amin minta saya datang membantu. Mujurlah rumah pengantin dengan rumah saya tak la jauh sangat. 10 minit kemudian saya tiba di rumah pengantin. Encik Yusri selaku tuan rumah mempersilakan saya masuk dan mengucapkan terima kasih sebab sudi datang membantu.

Kak Zah terus maracau-racau. ‘Dia’ minta pengantin perempuan ‘dilepaskan’ jadi hak dia barulah semua akan selesai. Banyak cantik muka ‘dia’, bisik hati saya. Bila saya tanya siapa ‘dia’ , datang dari mana, dan apa agamanya, dengan bangganya ‘dia’ memang dah lama nakkan pengantin perempuan tu dan mengaku tinggal tidak jauh dari rumah pengantin, malah ‘dia’ mendakwa ahli surau dan biasa berulang-alik ke surau. Kiranya, orang kuat beramal la jugak. Maklum la ‘orang’ surau….  

Setelah usaha memujuk tidak  mendatangkan apa-apa kesan, saya terus membacakan beberapa potong ayat ruqyah dengan nada yang keras  dengan niat untuk membakar  jin yang merasuk tu.  Kak Zah menutup kedua-dua belah telinganya seolah-olah enggan mendengar  bacaan ayat-ayat Allah. Akhirnya dia rebah dan terus menutup kedua-dua telinganya.  Jin tu nampaknya semakin menggelupur kepanasan.

“Kamu nak keluar ke tidak ni?
“Tak naaaaaaakkk….!
“Tak nak ye….aku akan terus ‘bakar’ kamu dengan ayat-ayat Allah…!”
“ Tak naaaakkkkk…. Aku tak nak keluar!”

            ‘Dos tambahan’ dibuat terhadap ayat-ayat pembakar dan akhirnya jin itu mengalah dan bersedia untuk keluar. Saya arahkan dia keluar melalui mulut. Akhirnya kak Zah muntah dan tak semena-mena dia tersedar daripada kerasukan. Dia terpinga-pinga dan memohon maaf atas apa yang berlaku. Alhamdulillah…..segala-galanya telah selesai dengan izin Allah. “Dan katakanlah….apabila datang kebenaran, akan lenyaplah kebatilan kerana kebatilan itu sesuatu yang pasti akan lenyap." Al-Israk:81.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      


11/02/2011

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
No comments | 12:18 pm
ALHAMDULILLAH, berakhir sudah Kursus Intensif Rawatan Islam [KIRI] Tahap 1, yang dijadualkan pada 29 -30 Okt. 2011 bertempat di AKRINE, Kuang.

Untuk tahap ini kursus memfokuskan kepada perkara-perkara asas dalam rawatan Islam. Kursus ini adalah bagi pelatih baru dan juga kepada pesakit yang mahu merawat dirinya sendiri.

Pada tahap ini, peserta akan diajar beberapa perkara antaranya:

* Pengenalan kepada makhluk halus
* Kaedah membenteng diri
* Teknik mengesan
* Teknik racun
* Teknik dialog
* Teknik mengeluar (tarik guna serban / botol) atau membunuh
* Teknik mandian
* Teknik bakar batu-bata
* Akrionics
* Garis panduan merawat
* Latihan rawatan

Antara bingkisan KIRI Tahap 1 adalah seperti berikut :
 Penuh juga Dewan Burhanuddin Helmy nie kali nie, begitulah AKRINE mendapat sambutan hangat oleh mana-mana Muslimin yang berusaha untuk menjadi perawat dalam Rawatan Islam.





 ada kemajuan dengan menyediakan meja kursus, sebelum ni, takder 

 Peserta kursus khusyuk mendengar ceramah yang disampaikan oleh Pengasas AKRINE, Ust Abdul Majid bin Hasan

 Sesi praktikal rawatan pada hari kedua berkursus.



  Bersambung pada KIRI tahap 2 nanti pada bulan Disember 2011 bertempat di AKRINE Kuang juga, Insya Allah. Dan yang telah hadir selamat beramal dan bolehlah mencuba untuk merawat.

10/31/2011

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
No comments | 9:12 am
ALHAMDULILLAH, dalam ikhtiar menuntut ilmu Allah Taala yang sangatlah luas nie, jadi ana luangkan masa menghadiri seminar lanjutan 3 anjuran Rawatan Islam Darul Manzil [RIDAM] pada Ahad 30 Okt 2011 bertempat di Masjid Saidina Othman, Bandar Tun Razak, Cheras, Kuala Lumpur. Penceramah adalah Saudara Khairul Syakirin. Peserta yang menghadiri seminar ini kurang lebih 30 orang sahaja. Pelbagai ilmu dan petua serta kaedah diberikan oleh penceramah RIDAM.

Insya Allah bagi yang berhajat dengan Rawatan Islam RIDAM boleh layari laman sesawang http://darulmanzil.blogspot.com untuk tujuan janji temu dengan al-Fadhil Ustaz Khairul Syakirin. Peserta kursus kali ini dari pelbagai negeri dan ada dari Republik Singapura iaitu Tn Hj Yusof at-Thobib, antara hero-hero kursus ini ialah :








Dan Seminar Lanjutan ini berkahir jam 5:50 petang. Insya Allah bermanfaat dengan kehadiran ana ke kursus ini.

ARKIB BLOG

HUBUNGI

Rawatan Islam al-Jawhari [Akrine Seremban] dikelolakan oleh Ustaz Bukhari b. Hj Kadam secara part time sahaja. semua rawatan adalah berdasarkan janji temu sahaja dan semuanya perlu mengikut masa yang telah diberikan.

Suatu ikhtiar dalam rawatan gangguan makhluk halus, sihir, saka, jin asyik, urutan badan bagi lelaki dan bekam darah/ angin serta rawatan resdung/ ghurah. Insya Allah membantu sekadar ilmu yang Dia pinjamkan pada saya sahaja. Saya hanya Tukang Doa sahaja, tiada lebih dari itu.

Alamat Pusat Ikhtiar Rawatan:
No 700 Jalan Semarak 13
Taman Panchor Jaya
70400 Seremban
Neg Sembilan


Sila hubungi :
Tel : 019-650 8503
Email : walin9@yahoo.com