• RAWATAN ISLAM AL-JAWHARI

    AHLAN BIKUM dan SELAMAT DATANG ... Konsep Ikhtiar mencari kesembuhan dengan menggunakan ayatul ruqyah dan herba-herba semulajadi dalam rawatan Insya Allah.

  • PERAWAT ANDA

    Sila hubungi saya, Ust Bukhari melalui talian 019-650 8503 (24 jam) dan email walin9@yahoo.com. Insya Allah kita sama-sama berikhtiar

  • BUKU JIN UNDERCOVER

    Buku Terbaharu keluaran AKRINE, pengijazahan amalan merawat sekiranya pembelian buku yang original ...

  • BUKU BERDIALOG DENGAN JIN [BDJ]

    Nukilan kisah rawatan oleh penulis buku berkenaan, antara Best Seller pada tahun keluarannya, RM35.00 sahaja ...

  • PENGASAS AKRINE

    TG Dr. Ust Abdul Majid bin Hassan, sila layari laman blog beliau www.akrine.blogspot.com, beliau juga penulis buku Berdialog Dengan Jin [Pengalaman Perawat] dan buku Jin Undercover.

  • AKRINE

    Persatuan Perawat Islam Nur Ehsan Malaysia [AKRINE]. Sila layari laman web www.akrine.com, bagi yang berhajat dengan Kursus Intensif Rawatan Islam, sila ambil perhatian kerana selepas KIRI 1 sahaja akan dibenarkan mengikuti KIRI Tahap 2. Tuan/ Puan/ Cik juga dipelawa menyertai FB AKRINE, selepas selesai KIRI Tahap 2, dan emailkan sijil tamat KIRI 2 ke email webakrine@gmail.com.

  • URUTAN URAT DAN SARAF

    Ikhtiar pemulihan urat dan saraf dengan Terapi Urutan Badan, samada kerana kelesuan bekerja, urutan kesihatan, urutan kelelakian mahupun urutan pakej sebelum berkahwin, suatu ikhtiar, saya mengurut LELAKI sahaja... Mahar urutan boleh dibincangkan Insya Allah

  • RAWATAN GHURAH RESDUNG

    Ikhtiar mengeluarkan lendir pada saluran pernafasan yang mana lendiri-lendir ini mengganggu sistem pernafasan seharian, almaklumlah, kita menyedut toksin-toksin yang kotor seharian. Akan dibekalkan selepas rawatan Sabun Sireh [RM8.00 sebuku] dan Sabun Resdung [RM8.00 sebuku] sebagai ikhtiar selepas rawatan Ghurah Resdung ... Insya Allah membantu tuan/ puan/ cik ...

  • BEKAM atau ALHIJAMAH

    Ikhtiar mengeluarkan darah-darah kotor di bawah kulit atau sel darah merah yang mati selepas setiap 3 bulan, sel-sel ini yang tiada tempat atau jalan keluar tersimpan di bawah kulit, Insya Allah dengan al-Hijamah mampu memulihkan atau mengeluarkan darah mati berkenaan. Ianya juga amalan Rasulullah SAW dalam kehidupan Baginda SAW. Insya Allah akan memberikan kesihatan berpanjangan dengan amalan berbekam ini. Nasihat selepas berbekam akan diberikan percuma, dan darah tuan akan didiagnos sepanjang sesi bekaman badan ...

:::::: :::: Ahlan Bikum ::: Selamat Datang ::: Ke Blog AKRINE SEREMBAN [AL-JAWHARI] :::: :::: Syukran dan Terima Kasih :::: sama-sama usahakan untuk mendapatkan kesembuhan dariNya, bergantung hanya padaNya, Tukang Doa hanyalah asbab sahaja ....

10/04/2011

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
2 comments | 12:18 pm

Saya didatangi oleh sepasang pengantin baharu dari Johor Bahru. Si isteri (Puan M) mengadu sering pening kepala, letih, batuk berterusan dan rasa tak selesa dalam perut. Hati kecil saya berbisik, “Biasalah, pengantin baharu, kan?” Puan M nampak lembut orangnya tetapi suaminya mengadu isterinya tu memang mudah panas baran. Pantang silap sikit, mulalah dia marah-marah dan mengamuk tak tentu pasal. Mujurlar si suami (Encik Mz) ni penyabar orangnya. Maklumlah, baru memulakan kehidupan berumah tangga, agaknya masih dalam proses mencari keserasian dan penyesuaian. Harap-harap nanti ok la tu.

Puan M bertugas di sebuah institusi pengajian tinggi di selatan tanah air. Menceritakan situasi kerjanya, dia mendakwa selalu ‘diganggu’ oleh ketua jabatannya (KJ) sejak sebelum berkahwin lagi. Mungkin ketua jabatannya tu ada hati kepadanya. Mungkin. Ada sahaja isu dan hal yang memungkinkan Puan M terpaksa berurusan dan bersemuka dengan KJnya walaupun sebenarnya hal itu tak penting mana. Malah selepas dia bergelar isteri pun, KJnya itu masih meneruskan tabiatnya.

Setelah diruqyah dan di’scan’, Puan M terus kerasukan. Suaranya bertukar parau dan cukup garang.  Rupa-rupanya itu jin asyik yang telah lama mendiami badan Puan M sejak zaman anak dara sehinggalah sekarang. Jin asyik itu mendakwa Puan M milik dia dan dia yang jaga selama ini. Dia dah jatuh hati dan sayang sangat pada Puan M. Tak rela ada sesiapa yang cuba merampas Puan M daripada dia. Patutlah seboleh-bolehnya dia cuba menghalang perkahwinan Puan M. Ada sahaja halangan sebelum majlis penikahan berlangsung, sehingga hampir sahaja pernikahan itu dibatalkan atas ‘permintaan’ Puan M.

Saya cuba berlembut dengan jin asyik tu. Pujuk dia agar tinggalkan Puan M secara baik. Sedarkan dia dengan dakwah dan tanzir serta beri dia jaminan keselamatan juga pengganti pasangan dia jika dia sanggup berkorban demi ‘cinta’. Jin asyik tu mula menangis, merayu agar jangan dipisahkan dengan Puan M dan benarkan dia terus bersama Puan M. Tak mungkin dia akan tinggalkan Puan M sebab dia dah ada lima zuriat hasil ‘perkongsian’ dengan Puan M.  Entahlah, dalam sesi rawatan kali ni saya tak terfikir nak berkeras dan berkasar dengan jin. Kalau tidak mahu je saya belasah dan bunuh jin-jin degil macam ni. Tiba-tiba saya diilhamkan oleh Allah untuk menguji kalau-kalau wujud simptom-simptom gangguan lain, sebab suara garang, ganas dan agresif lazimnya bukanlah watak jin asyik. Serangan batuk (tanpa kahak) secara berterusan dan rasa sakit di dada juga memungkinkan kecenderungan saya untuk melihat simptom serangan sihir. Satu persoalan yang sering membelenggu Puan M ialah sakit yang dialaminya turut dirasai oleh adiknya yang sedang belajar di IPT di utara Semenanjung serentak dengan apa yang dialami. Jika Puan M diserang, pada masa yang sama adiknya turut diserang.

Jangkaan saya tepat. Selepas discan, muncul 2 lagi spesies jin dalam tubuh Puan M iaitu jin saka dan jin sihir. Maknanya sekarang Puan M sedang menghadapi 3 spesies jin sekaligus iaitu jin asyik, jin saka dan jin sihir….3 dalam 1 dah jadinya. Namun, antara ketiga-tiga puak ni, jin saka telah mendominasi keadaan. Dia yang paling ‘senior’ dan yang paling ‘berkuasa’. Jin-jin asyik dan dan jin sihir pun takut dan terpaksa akur dengan ‘kehebatannya’.  Apabila saya mendesaknya agar tinggalkan Puan M, dia cukup bengis dan marah pada saya malah mencabar saya untuk bertarung dengan dia. Jin saka tu memperlekehkan saya mengatakan saya tak cukup kuat untuk mengusirnya bahkan mengugut saya untuk membelasah saya menggunakan ‘tenteranya’ yang juga keturunan jin saka. Saya sahut cabaran dia dengan meminta jin saka itu bertahan dengan kepanasan yang saya salurkan melalui besi rawatan. Dengan ayat-ayat tertentu yang saya tiupkan pada besi rawatan, mula-mula jin saka tu nampak ‘steady’ je dan tergelak-gelak. Namun beberapa saat selepas tu dia terdiam dan mula merintih kesakitan dan kepanasan. Akhirnya jin saka terpaksa mengaku kalah dalam ‘pertarungan’ tu dan bersedia untuk keluar dengan beberapa syarat.

Antara syaratnya ialah saya perlu menyembelih haiwan untuk dia minum darahnya, selepas tu dia minta saya cadangkan orang yang sesuai sebagai pewaris selepas dia keluar nanti dan minta saya halau dulu jin asyik dan jin sihir sebelum dia keluar. Saya tolak syarat pertama dan kedua sebab menyalahi aqidah Islam dan saya terima syarat ketiga. Maklumlah, dia kan ‘boss’, jatuhlah maruah dia kalau boss kena keluar dulu daripada kuli. Tapi, saya bagi jaminan kat dia, kalau dia bersedia masuk Islam, beriman dengan Allah dan Rasul-Nya, saya akan doakan agar jin-jin Islam Serambi Madinan sediakan apa yang dia minta. Dia tak perlukan pewaris tetapi saya akan doakan dia akan dapat pasangan yang baik di sana nanti. Setelah yakin dengan jaminan saya dia pun setuju untuk mengucap syahadah dan setuju untuk dihantar ke Serambi Madinah.

Walau bagaimanapun saya minta jin saka tu bantu saya kerana Allah untuk buang gangguan saka pada adik Puan M yang selalu kena serang serentak dengan Puan M tu. Saya minta jin saka panggil jin saka yang mengganggu Cik MD dan sama-sama berhijrah ke Serambi Madinah. Jin saka bersetuju. Tak semena-mena satu suara parau mengejutkan saya.
“Apa hal kau panggil aku ni”
Hasil dialog dengan jin saka kedua ni, memang dia dah berpakat dengan jin saka  Puan M untuk sama-sama  menganggu. Maklum la, sama spesies, sama keturunan , sehati dan sejiwa. Dipendekkan cerita dia pun setuju berhijrah bersama-sama ‘saudara kembarnya’ tadi.
Berdasarkan dialog saya dengan jin sihir, memang dia mengaku dia dihantar oleh KJ Puan M untuk mengganggu dan menyakitkan Puan M sebab Puan M tak layan tuannya. Malah dia dah tanam racun dalam dada Puan M untuk menyiksanya. Patutlah Puan M batuk tak berhenti-henti dan sakit dada. Setelah didakwah, diugut, dipujuk dan disakitkan barulah jin sihir mahu keluar tinggalkan Puan M dengan pesanan agar saya bantu Puan M buang bisa racun yang ada dalam badan Puan M. Saya kata insya-Allah saya akan ikhtiarkan.
Dengan ‘kerjasama’ jin-jin saka yang mengetuai gangguan, akhirnya jin-jin asyik dan sihir yang menganggu Puan M selama ini  telah keluar. Akhir sekali dengan hati yang berat, jin saka Puan M dan adiknya keluar  dan berhijrah ke Serambi Madinah diiringi oleh tentera-tentera Islam dari Serambi Madinah. Saya terus menyedarkan Puan M dan wajahnya cukup ceria dengan senyuman terukir di bibir, Cuma mengadu berasa amat letih. Saya katakan bahawa memang la meletihkan sebab bergelut dengan 3 spesies jin sekaligus ditambah pula dengan satu jin yang menganggu adiknya. Alhamdulillah….Allah mudahkan kerja-kerja rawatan saya. Beberapa hari selepas itu saya dimaklumkan bahawa adik Puan M yang sering diganggu tu pun dah semakin sihat. Syukurlah….terima kasih ya Allah. Saya Cuma berdoa dan berikhtiar serta bertawakal untuk membantu pesakit-pesakit saya sekadar yang termampu. Selebihnya saya serahkan kepada ketentuan dan keizinan Allah…

10/03/2011

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
No comments | 9:06 am
InsyaALLAH pihak kami akan menganjurkan kursus rawatan Islam bagi bulan Oktober dan Disember. [rujuk http://www.akrine.com]

Kursus kali ini dibahagikan kepada tahap 1 dan 2.

Tahap 1 akan diadakan pada 29 - 30 Okt. 2011 bertempat di Akrine Kuang.

Untuk tahap ini kursus akan memfokuskan kepada perkara-perkara asas dalam rawatan Islam. Kursus ini adalah bagi pelatih baru dan juga kepada pesakit yang mahu merawat dirinya sendiri.

Pada tahap ini, peserta akan diajar antaranya:
  1. Pengenalan kepada makhluk halus
  2. Kaedah membenteng diri
  3. Teknik mengesan
  4. Teknik dialog
  5. Teknik mengeluar (tarik guna serban / botol) atau membunuh
  6. Teknik mandian
  7. Teknik bakar batu-bata
  8. Akrionics
  9. Garis panduan merawat
  10. Latihan rawatan

Tahap 2 pula akan diadakan pada 3 - 4 Disember 2011 bertempat di Akrine Kuang.

Pada tahap ini hanya bagi mereka yang telah mengikut kursus tahap 1 dan perawat-perawat (bekas pelatih Akrine) yang ingin mengulangkaji / mendalami teknik rawatan. Ia lebih memokus kepada mereka yang benar-benar mahu menjadi seorang perawat.

Antara kandungan kursus adalah:
  1. Persiapan diri seorang perawat
  2. Keperluan bilik rawatan
  3. Teknik tikam
  4. Teknik racun
  5. Teknik baling
  6. Teknik Kembara dan Rawat (TKR)
  7. Teknik Rotan Objek (TRO)
  8. Teknik ambil barang sihir
  9. Teknik Rawat Tanpa Sentuh Pesakit (RENTAP) dll
  10. Keberkesan Rawatan
  11. Latihan
Yuran bagi setiap tahap adalah RM 250.00 sahaja (sila bank in ke Maybank Islamic 562740110528 Pusat Rawatan Islam Nur Ehsan Malaysia [AKRINE])

Kursus bermula 8.30 pagi sehingga 5.00 ptg

Sila sms nama, tempat tinggal, pekerjan dan tahap kursus yang dipohon ke 019-7584801

Penginapan di tempat kursus bagi peserta lelaki (percuma-  sila bawa kelengkapan peribadi anda) dan sesiapa yang memerlukan Homestay sila membuat tempahan (Homestay 1: Tn. Hj. Saad 0126794304 Homestay 2 : En. Majid 0136051892 Homestay 3: Tok 4 Taufik 0122670577) dengan kadar yang segera.

HUBUNGI

Rawatan Islam al-Jawhari [Akrine Seremban] dikelolakan oleh Ustaz Bukhari b. Hj Kadam secara part time sahaja. semua rawatan adalah berdasarkan janji temu sahaja dan semuanya perlu mengikut masa yang telah diberikan.

Suatu ikhtiar dalam rawatan gangguan makhluk halus, sihir, saka, jin asyik, urutan badan bagi lelaki dan bekam darah/ angin serta rawatan resdung/ ghurah. Insya Allah membantu sekadar ilmu yang Dia pinjamkan pada saya sahaja. Saya hanya Tukang Doa sahaja, tiada lebih dari itu.

Alamat Pusat Ikhtiar Rawatan:
No 700 Jalan Semarak 13
Taman Panchor Jaya
70400 Seremban
Neg Sembilan


Sila hubungi :
Tel : 019-650 8503
Email : walin9@yahoo.com