• RAWATAN ISLAM AL-JAWHARI

    AHLAN BIKUM dan SELAMAT DATANG ... Konsep Ikhtiar mencari kesembuhan dengan menggunakan ayatul ruqyah dan herba-herba semulajadi dalam rawatan Insya Allah.

  • PERAWAT ANDA

    Sila hubungi saya, Ust Bukhari melalui talian 019-650 8503 (24 jam) dan email walin9@yahoo.com. Insya Allah kita sama-sama berikhtiar

  • BUKU JIN UNDERCOVER

    Buku Terbaharu keluaran AKRINE, pengijazahan amalan merawat sekiranya pembelian buku yang original ...

  • BUKU BERDIALOG DENGAN JIN [BDJ]

    Nukilan kisah rawatan oleh penulis buku berkenaan, antara Best Seller pada tahun keluarannya, RM35.00 sahaja ...

  • PENGASAS AKRINE

    TG Dr. Ust Abdul Majid bin Hassan, sila layari laman blog beliau www.akrine.blogspot.com, beliau juga penulis buku Berdialog Dengan Jin [Pengalaman Perawat] dan buku Jin Undercover.

  • AKRINE

    Persatuan Perawat Islam Nur Ehsan Malaysia [AKRINE]. Sila layari laman web www.akrine.com, bagi yang berhajat dengan Kursus Intensif Rawatan Islam, sila ambil perhatian kerana selepas KIRI 1 sahaja akan dibenarkan mengikuti KIRI Tahap 2. Tuan/ Puan/ Cik juga dipelawa menyertai FB AKRINE, selepas selesai KIRI Tahap 2, dan emailkan sijil tamat KIRI 2 ke email webakrine@gmail.com.

  • URUTAN URAT DAN SARAF

    Ikhtiar pemulihan urat dan saraf dengan Terapi Urutan Badan, samada kerana kelesuan bekerja, urutan kesihatan, urutan kelelakian mahupun urutan pakej sebelum berkahwin, suatu ikhtiar, saya mengurut LELAKI sahaja... Mahar urutan boleh dibincangkan Insya Allah

  • RAWATAN GHURAH RESDUNG

    Ikhtiar mengeluarkan lendir pada saluran pernafasan yang mana lendiri-lendir ini mengganggu sistem pernafasan seharian, almaklumlah, kita menyedut toksin-toksin yang kotor seharian. Akan dibekalkan selepas rawatan Sabun Sireh [RM8.00 sebuku] dan Sabun Resdung [RM8.00 sebuku] sebagai ikhtiar selepas rawatan Ghurah Resdung ... Insya Allah membantu tuan/ puan/ cik ...

  • BEKAM atau ALHIJAMAH

    Ikhtiar mengeluarkan darah-darah kotor di bawah kulit atau sel darah merah yang mati selepas setiap 3 bulan, sel-sel ini yang tiada tempat atau jalan keluar tersimpan di bawah kulit, Insya Allah dengan al-Hijamah mampu memulihkan atau mengeluarkan darah mati berkenaan. Ianya juga amalan Rasulullah SAW dalam kehidupan Baginda SAW. Insya Allah akan memberikan kesihatan berpanjangan dengan amalan berbekam ini. Nasihat selepas berbekam akan diberikan percuma, dan darah tuan akan didiagnos sepanjang sesi bekaman badan ...

:::::: :::: Ahlan Bikum ::: Selamat Datang ::: Ke Blog AKRINE SEREMBAN [AL-JAWHARI] :::: :::: Syukran dan Terima Kasih :::: sama-sama usahakan untuk mendapatkan kesembuhan dariNya, bergantung hanya padaNya, Tukang Doa hanyalah asbab sahaja ....

2/13/2013

Posted by Bukhari bin Hj Kadam
6 comments | 8:52 am
Assalamualaikum..... Seperti biasa la, saya memohon jutaan kemaafan sebab tidak berkesempatan untuk mengemas kini blog akrineseremban ni. Memang ramai juga yang merungut sebab tiada entri baharu yang saya muatkan dalam blog. Entah la....kadang kala kesibukan kita terhadap sesuatu perkara memungkinkan kita terpaksa mengorbankan sesuatu yang lain. Inilah bukti bahawa kita ni hamba Allah, manusia yang serba kekurangan dan banyak kelemahan. 

Sebab itu kita kena sentiasa taqarrub, tawajjuh dan tawakkal kepada Yang Maha Sempurna iaitu Allah SWT. Walau bagaimanapun, sebagai insan yang sentiasa berusaha menjadi    ahsani taqwim (sebaik-baik kejadian) usaha dan ikhtiar perlu diteruskan. Dalam kaedah fekah ada menyebut "kalau tak mampu buat semua, janganlah tinggalkan semua". Maknanya buat la setakat yang termampu, yang Allah izinkan.

Walaupun kewujudan saya sebagai perawat sambilan (maklum la masih berkhidmat sebagai kakitangan awam) ibarat setitis air di hujung jari berbanding lautan yang luas, terlalu kecil dan terlalu kerdil, bahkan terlalu mentah dalam dunia rawatan Islam ini, namun dah mula terasa bahang kesibukannya. Boleh dikatakan setiap hari ada sahaja insan-insan yang datang dari jauh dan dari dekat untuk memohon bantuan. 

Yang datang pula dari pelbagai latar belakang sama ada orang awam, ahli politik, ahli perniagaan bahkan bomoh dan guru silat pun ada juga. Dari bayi (datang dengan mak ayah dia la), OKU, pesakit mental, yang bersaka, mangsa sihir, nak berbekam, rawatan resdung, nak berurut, masalah rumah tangga, anak menangis malam dan macam-macam tujuan lagi. Bahkan yang minta saya buatkan rawatan untuk tujuan pelaris,mudah dapat jodoh, pengasih, dan pemisah pun ada. Malah ada yang minta saya hantar jin untuk cekik orang yang menganiaya keluarganya. 

Alamak....ni dah lain pula ceritanya. Silap-silap haribulan jadi bomoh pulak saya. Terpaksalah saya jelaskan tentang prinsip rawatan Islam. Perkara yang dibenarkan dan yang tak dibenarkan. Rupa-rupanya masih ramai yang tak dapat membezakan antara rawatan Islam dengan rawatan bomoh. Sabar je la.

Untuk mengelakkan pertembungan jadual rawatan dan pesakit menunggu terlalu lama, saya menetapkan rawatan melalui temu janji yang dibuat terlebih dahulu sebelum pesakit hadir. Biasanya 2 atau tiga minggu lebih awal. Saya tak dapat terima pesakit yang 'walk in' sebab kena beri keutamaan kepada mereka yang membuat temu janji lebih awal, kecuali untuk kes-kes kecemasan dan perlukan rawatan terus. 

Takkan la nak biarkan pesakit yang datang dalam keadaan kerasukan dan nak cekik diri sendiri. Tak kan nak tangguh jika ada pesakit yang datang muntah darah. kalau kita minta dia datang 2 minggu lagi dan apa-apa yang tak baik berlaku pada dia, susah kita nak menjawabnya nanti. Sebab tu, kalau tak dapat buat semua....jangan tinggal semua. 

Meskipun ramai yang dah tahu kewujudan pusat rawatan saya (AKRINESeremban), tetapi masih ada juga yang sesat barat tak jumpa tempat rawatan tu. Bahkan ada yang menghabiskan masa lebih satu jam 'tawaf' di kawasan tu sebab tak jumpa dan tak nampak tempat rawatan saya. Ada la benda-benda yang menutup pandangan tu agaknya, hehehe. Yang tragisnya, orang yang tinggal di Seremban, yang selalu masuk kawasan tu yang tak jumpa. 

Sedangkan orang dari jauh, sama ada dari utara atau selatan Semenanjung termasuk dari Sabah dan Sarawak tak bermasalah pun untuk sampai ke tempat rawatan saya. Hai.... zaman dah canggih sekarang ni. Kan boleh gunakan GPS atau Google Map untuk sampai ke lokasi yang nak dituju. Tak apa lah, ada yang masih selesa dengan kaedah konvensional atau tradisional. Jadi, inisiatif saya untuk mengurangkan kes sesat barat ni....saya pacak la papan tanda di hadapan puast rawatan. 

Alhamdulillah....sejak wujudnya papan tanda tu, tak ramai yang sesat. Bagi saya, semuanya tu ujian. Mungkin Allah nak tengok sejauh mana kesungguhan dan kesabaran pesakit untuk mendambakan kesembuhan. Dan yang penting, biar sesat tak jumpa tempat rawatan, jangan sesat akidah.... alamat tak jumpa la jalan ke syurga. Wallahu alam.

HUBUNGI

Rawatan Islam al-Jawhari [Akrine Seremban] dikelolakan oleh Ustaz Bukhari b. Hj Kadam secara part time sahaja. semua rawatan adalah berdasarkan janji temu sahaja dan semuanya perlu mengikut masa yang telah diberikan.

Suatu ikhtiar dalam rawatan gangguan makhluk halus, sihir, saka, jin asyik, urutan badan bagi lelaki dan bekam darah/ angin serta rawatan resdung/ ghurah. Insya Allah membantu sekadar ilmu yang Dia pinjamkan pada saya sahaja. Saya hanya Tukang Doa sahaja, tiada lebih dari itu.

Alamat Pusat Ikhtiar Rawatan:
No 700 Jalan Semarak 13
Taman Panchor Jaya
70400 Seremban
Neg Sembilan


Sila hubungi :
Tel : 019-650 8503
Email : walin9@yahoo.com